وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت در نظر دارد تا تصدی گری در حوزه ICT را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در مراسم افتتاح هشتمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات که صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به این اینکه تحولات سریع در حوزه ارتباطات نیاز به پژوهش و همايش ها را بیشتر می کند، اظهار داشت: با سرعت تغییر و کاربردهای این حوزه باید توجه‌مان به تغییر در بودجه و امکانات معطوف باشد.

محمود واعظی ادامه داد: ICT در بیشتر کشورها در راستای توانمند سازی سایر بخشهای مورد استفاده قرار می گیرد و نگاه دولت نیز به این حوزه نگاهی توسعه ای است به طوری که در یک سال گذشته تلاش کردیم تا زیرساخت های کشور در حوزه ICT افزایش یابد.

وی با ارائه آمار سرمایه گذاری این حوزه در کشور گفت: تاكنون 4 هزار میلیارد از سوی دولت و 12 هزار میلیارد از سوی بخش خصوصی در حوزه ارتباطات سرمایه گذاری شده است.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه تقسیم بندی دولت بر این اساس است تا تصدی گری در حوزه ICT را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود در بخش هایی ورود کند که برای بخش خصوصی ارزش افزوده ندارد، اعلام کرد: دولت معتقد است فقط باید در حوزه قانون گذاری وارد شود و دسترسی ها را به بخش خصوصی بسپارد.

واعظی افزود: سياست های اقتصاد مقاومتي نیز بر این است که دولت به بخش خصوصی دانش بنیان نیز توجه داشته باشد و پروژه توانا که در راستای اقتصاد مقاومتی طراحی شده با سرمایه گذاری طی پنج سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید باوری در بخش خصوصی ایجاد شود و سرمایه گذاری ها نیز به بخش R&D (تحقیق و توسعه) همانند سایر کشورها معطوف باشد، بیان داشت: به طور قطع محصولاتی که در پژوهشگاه  ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید می شود مورد توجه است و تلاش داریم محصولات بومی تولید شده تمامی استانداردهای بین المللی را دارا باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به اثرگذاری و نقش شرکت های دانش بنیان در بومی سازی محصولات حوزه ICT در کشور اشاره کرد و گفت: توجه به فارغ التحصیلان و پژوهش های کاربردی در حوزه ICT بسیار موثر خواهد بود.

واعظی همچنین توجه به روستاها را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: توجه به روستاها در راستای گسترش خدمات دولت الکترونیک مورد توجه است و باید به روستاهای کشور برای دسترسی به خدمات دولت الکترونیک توجه ویژه داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید از فرصت پسابرجام استفاده شود، گفت: رفع تحريم ها به معنی این است که دانشمندان ما بتوانند با دانشگاه های دنیا ارتباط برقرار کرده تا بتوانیم اهدافی را که برای خودکفایی دنبال می کنیم به نتیجه رسد و تعاملی بین پژوهشگران ایرانی خارج از کشور با مركز علمی به وجود آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.