گرگان؛

آمادگی گلستان برای همکاری با اتریش در زمینه های مختلف

گلستان می تواند با کشور اتریش در زمینه های کشاورزی،دامداری و انرژی همکاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ استاندار گلستان در دیدار با فردریش استیفت سفیر اتریش گفت: گلستان می تواند در زمینه های کشاورزی،دامداری(گاوداری)، تولید میوه، فراورده های گلخانه ای، انرژی خورشیدی، ماشین آلات کشاورزی و گیاهان دارویی با کشور اتریش همکاری کند.

دکتر حسن صادقلو افزود: گلستان استانی است که از 4هزار گونه گیاهی کشور ، 2هزار گونه در آن موجود است که بخش عمده ای از آن خاصیت دارویی دارد و می تواند یکی از زمینه های همکاری دوکشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: سالانه یک و نیم میلیون تن گندم در استان تولید می شود و علاوه بر آن سالانه 156 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که می تواند زمینه همکاری دوکشور باشد.

صادقلو گفت: دو سال قبل راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان افتتاح شد و گلستان تبادلات تجاری تنگاتنگی با این کشورها، کشورهای حوزه cis و چین پیدا کرد و حجم مبادلات با قزاقستان در آینده به 10 میلیارد خواهد رسید.

فردریش استیفت هم در این دیدار گفت: سالانه 240میلیون نفرشب گردشگر به اتریش سفر می کنند و درآمدی بالغ بر 24میلیارد یورو که معادل 8درصد تولید ناخالص ملی است از گردشگری برای این کشور حاصل می شود.

وی اضافه کرد: کشور اتریش در تولید میوه دچار کمبودهایی است که گلستان می تواند در زمینه تولید و بسته بندی به ما یاری کند و همچنین زعفران و انار محصولاتی است که در این استان تولید می شود و در اتریش طرفداران زیادی دارد.

سفیر اتریش گفت: روند مراجعه به طب سنتی و گیاهان دارویی در اتریش رو به افزایش است و گلستان می تواند یکی از تامین کنندگان نیاز های داروهای گیاهی اتریش باشد.

وی خاطر نشان کرد: اتریش سالانه خریدار نفت ایران به مبلغ 300 تا 400 میلیون یورو است و شرکت OMV اتریش حتی در زمان تحریم ها نیز ارتباط خود را با جمهوری اسلامی قطع نکرد.

در پایان این دیدار هدایایی بین استاندار گلستان و سفیر اتریش به رسم یادبود رد و بدل شد.







انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.