معاون اول رييس جمهور گفت: با وجود همه محدوديت‌ها دولت اجازه نخواهد داد كه در هيچكدام از صندوق های بازنشستگی كشور پرداخت حقوق‌ها با تاخير مواجه شود.


دولت اجازه نمی‌دهد پرداخت حقوق اعضاء صندوق‌های بازنشستگی با تاخير مواجه شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگيري پيش از ظهر امروز (سه شنبه) در همايش بزرگداشت خانواده وتكريم بازنشستگان كه در تالار وحدت برگزار شد با گراميداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: اين هفته يادآور دوران مظلوميت ملت ايران است. دوراني كه قدرت هاي بزرگ جنگ عظيمي را بر ملت ايران تحميل كردند و مردم ايران با اتكا به نيروي لايزال الهي و وحدت و يكپارچگي خويش در برابر دشمنان ايستادگي و از مرزها و تماميت ارضي كشور دفاع كردند.

وي همچنين از خانواده به عنوان مهمترين بنياد اجتماعي كشور نام برد و افزود: خانواده نقش موثري در تربيت نيروي انساني و توسعه و پيشرفت كشور دارد.

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: كانون خانواده در آموزه هاي ديني يكي از معتبر ترين و مستحكم ترين كانون هاي اجتماعي است و علي رغم اينكه ابزارهاي مدرن در ايجاد فاصله ها و مشكلات اجتماعي نقش دارند اما نهاد خانواده همچنان بنيادي مستحكم است و لازم است از آن حفاظت شود. 

جهانگيري همچنين با اشاره به برخي آمارها مبني بر وجود آسيب هاي اجتماعي نظير طلاق خاطرنشان كرد: اگرچه اين آمارها باعث نگراني است ولي استحكام خانواده در ايران موضوعي اميدواركننده است اما در عين حال بايد نسبت به آن حساسيت داشته باشيم و براي كاهش آسيب هاي اجتماعي تلاش كنيم.

علي رغم اينكه ابزارهاي مدرن در ايجاد فاصله ها و مشكلات اجتماعي نقش دارند اما نهاد خانواده همچنان بنيادي مستحكم است و لازم است از آن حفاظت شود
 
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به اينكه بازنشستگان كشور دوره جواني و بهترين دوران زندگي خود را صرف خدمات به كشور كرده اند، تصريح كرد: اگر ايران امروز به درجه اي از پيشرفت و توسعه رسيده، اين جايگاه مرهون تلاش انسان هاي فداكاري است كه در دوره هاي گذشته براي آباداني كشور تلاش كرده اند.

وي در ادامه با اشاره به شرايط اقتصادي كشور، گفت: ايران كشوري است كه نقش دولت در امور اقتصادي بسيار پررنگ است و تقريباً دولت در همه ابعاد كشور حضور دارد و اگرچه بر كوچك كردن و چابك سازي دولت تاكيد شده اما همچنان دولت بزرگ است.

جهانگيري همچنين با اشاره به فشارهاي اقتصادي و تحريم ها اظهار داشت: دولت با محدوديت جدي در منابع بودجه مواجه است و اگرچه بودجه سال 95 كل كشور 295 هزار ميليارد تومان تعيين شده اما معتقد هستيم با اوراق مشاركت و افزايش درآمدهاي مالياتي، بودجه امسال نهايتاً بيشتر از 244 هزار ميليارد تومان نخواهد شد كه بخش اعظم اين درآمدها صرف هزينه هاي جاري كشور مي شود و امكان توسعه و اجراي طرح هاي عمراني با بودجه دولتي ميسر نيست.

معاون اول رييس جمهور در ادامه، طرح تحول نظام سلامت را از مهمترين و موفق ترين طرح هاي دولت برشمرد و با تاكيد بر ضرورت ادامه اين طرح، گفت: موضوع سلامت و درمان نه تنها براي بازنشستگان بلكه براي همه آحاد جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اگر ايران امروز به درجه اي از پيشرفت و توسعه رسيده، اين جايگاه مرهون تلاش انسان هاي فداكاري است كه در دوره هاي گذشته براي آباداني كشور تلاش كرده اند
 
وي افزود: در آموزه هاي ديني امنيت و سلامت به عنوان نعمت هايي معرفي شدند كه تا آنها را از دست ندهيم قدرشان را نمي فهميم. 

جهانگيري همچنين با اشاره به اينكه ميزان ورودي و خروجي صندوق هاي بازنشستگي كشور نامتعادل است، تصريح كرد: تقريباً صد در صد پرداخت حقوق بازنشستگان نيروهاي مسلح از سوي دولت پرداخت مي شود و اين يعني كساني كه بازنشسته مي شوند، به جاي اينكه حقوق خود را از صندوق هاي بازنشستگي دريافت كنند، همچنان حقوق خود را از دولت مي گيرند.

معاون اول رييس جمهور افزود: صندوق بازنشستگي كشوري نيز حدود 75 درصد به بودجه دولت وابسته است و منابع مالي اين صندوق و درآمدهاي حاصل از فعاليت هاي اقتصادي آن، جمعاً 25 درصد پرداختي به بازنشستگان را شامل مي شود و ما بقي بر دوش دولت است.

وي ادامه داد: البته با وجود همه محدوديت ها دولت اجازه نخواهد داد كه در هيچكدام از صندوق هاي بازنشستگي كشور پرداخت حقوق ها با تاخير مواجه شود و مشكل تامين مالي براي پرداخت وجود داشته باشد.

جهانگيري با اشاره به اينكه دولت در سال جاري حقوق شاغلين را 12 درصد افزايش داد، گفت: در همين راستا حقوق برخي بازنشستگان كه ميزان دريافتي آنها اندك بود، تا 20 درصد افزايش داده شد.

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قانون مديريت خدمات كشوري و ضرورت اصلاح اين قانون، گفت: قانون فعلي قانوني موقت است و هم اكنون در دست اصلاح قرار دارد و مصمم هستيم طي هفته هاي آينده لايحه آن را كه توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور در دست تدوين است به مجلس شوراي اسلامي بفرستيم.

وي همچنين با اشاره به طرح پيشنهادي مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور مبني بر برقراري ارتباط ميان بازنشستگان با نظام اداري كشور، گفت: اين پيشنهاد كه از سوي صندوق بازنشستگي كشور و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مطرح شده پيشنهادي خوب است كه بايد در كميسيون اجتماعي دولت بررسي شود و اميدوارم شاهد نتايج مثبت آن باشيم.

جهانگيري همچنين مشكل صندوق هاي بازنشستگي كشور را يكي از چالش هاي اصلي اقتصاد ايران دانست و افزود: اين موضوع يكي از موضوعات محوري در برنامه ششم توسعه است و همانند موضوع محدوديت آب و مسائل زيست محيطي، مشكلات صندوق هاي بازنشستگي نيز در برنامه ششم بطور ويژه مدنظر خواهد بود.

در اين مراسم با حضور معاون اول رييس جمهور از طريق ارتباط زنده تلويزيوني 9 خانه اميد در نقاط مختلف كشور افتتاح شد. خانه هاي اميد با محوريت صندوق بازنشستگي كشور در شهرهاي مختلف با هدف فراهم شدن امكان گردهمايي و فعاليت هاي اجتماعي براي بازنشستگان راه اندازي مي شود.

در اين مراسم همچنين شماري از بازنشستگان برگزيده از معاون اول رييس جمهور لوح تقدير دريافت كردند. 

گفتني است در اين مراسم وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مديرعامل صندوق بازنشستگي كشور نيز در سخناني به مشكلات و مسائل اين صندوق اشاره و اقدامات انجام شده براي حل اين مشكلات را مطرح كردند و به تشريح برنامه ريزي هاي انجام شده براي بهبود وضعيت بازنشستگان كشور پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار