معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش سمن‌ها در آینده از سازمان‌های دولتی بیشتر خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،خداکرم جلالی در  پنجمین نشست فصلی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور که در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌بانان جان خود را در راه حفاظت از محیط‌ زیست گذاشته‌اند و باید از آن‌ها حمایت شود.

وی ادامه داد: ایران در کمربند خشک زمین قرار گرفته است و آسیب به جنگل‌های کشور بسیار شدید است و در کنار این موارد گرم شدن زمین به‌عنوان پدیده‌ای خطرناک ما را تهدید می‌کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: دمای زمین در جهان یک درجه افزایش‌ یافته ولی در ایران یک و نیم درجه افزایش‌ یافته است، در کنار این باید بدانیم یک درجه افزایش دما باعث افزایش 17 درصدی نیاز گیاه به آب خواهد شد که نشان از وضعیت بحرانی امروز ما دارد.

جلالی با اشاره به برخورد با متجاوزان به منابع طبیعی کشور تأکید کرد: در سال 92، میزان تشکیل پرونده‌ها در این موضوع به 32 هزار هکتار می‌رسید که این میزان در سال‌های 93 و سال گذشته به ترتیب به میزان 28 هزار هکتار و 8 و نیم هزار هکتار کاهش‌ یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بدون حضور سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌توان امنیت اکولوژیک را ایجاد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات این بخش گفت: در دو دوره پنج‌ساله هیچ‌گونه جذب نیرو نداشته‌ایم و این در حالی است که میزان استاندارد حفاظت از محیط‌زیست به ازای هر 10 هزار هکتار یک نفر است ولی این میزان در ایران به 65 هزار هکتار به ازای هر نفر می‌رسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تخریب محیط‌زیست باعث فقر و بیماری می‌شود، تأکید کرد: نقش سمن‌ها در آینده از سازمان‌های دولتی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.