وزیر نفت عراق اعلام کرد این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان درخصوص ثبات سقف تولید نفت تلاش می‌کند.

میانجیگری عراق بین ایران و عربستان بمنظور ایجاد ثبات در بازار نفت
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سومریه نیوز، جبار لعیبی، وزیر نفت عراق، اعلام کرد: بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و عربستان با هدف رسیدن به بهترین راه‌حل برای ثبات بخشیدن به بازار نفت تلاش می‌کند.

وی گفت: کشورش خواستار ثبات بازار نفت، حمایت از بها و تحقق توازن مطلوب در بازار جهانی نفت است.

وزیر نفت عراق افزود: بغداد با هدف به توافق رسیدن دو کشور به دنبال کاهش دادن اختلافات میان ایران و عربستان است؛ زیرا این مسئله به منافع کشورهای تولیدکننده نفت و تحقق اهداف مشترک آنها کمک می‌کند و به بازار نفت ثبات می‌بخشد.

جبار لعیبی در ادامه با اشاره به برخی تحریم‌های موجود افزود: هیئت عراقی حاضر در نشست وزرای نفت در کشور الجزایر در این راستا نقش موثر و بارزی خواهد داشت.

وی گفت: ما برای دستیابی به بهترین راه‌حل برای این تحریم‌ها بمنظور ثبات بخشیدن به بازار نفت و توازن بازار جهانی نفت تلاش می‌کنیم.

 نشست غیررسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که امروز (چهارشنبه) در پایتخت الجزایر برگزار می‌شود.

خالد فالح، وزیر نفت عربستان، روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد: توافق بر سر تثبیت سقف تولید نفت تا پایان سال به دست خواهد آمد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، نیز بار دیگر تأکید کرد ایران به دنبال سهم حدود ١٣ درصدی خود از مجموع تولید نفت اوپک مانند دوران پیش از تحریم است.

زنگنه هدفش از شرکت در اجلاس الجزایر را دیدار و تبادل‌نظر با نمایندگان دیگر اعضای اوپک دانست و گفت ممکن است در نشست رسمی این سازمان در ماه نوامبر امسال، توافقی رسمی درباره عرضه نفت به دست آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار