مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: شروع فصل میگو در آبهای استان که پیش از این 13 مهر اعلام شده بود، به 10 مهر تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباسوی افزود: در نشست کمیته مدیریت صید میگو که با حضور صیادان ، کارشناسان صید شیلات و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان برگزار شد 10 مهر زمان مناسب برای آغاز صید میگو در آبهای استان اعلام شد .
بنابر اعلام پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میگوی قابل برداشت در فصل صید امسال بیش از 830 تن میگوی درشت و350 تن میگوی ریز است.
محبی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: سامانه کنترل تردد شناورهای صیادی میگو گیر در طول فصل صید انلاین است و تمام شناورهای میگو گیر قبل از شروع فصل صید سمپاشی شده اند .
وی افزود: در فصل صید میگو تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگوگیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند و شماری قایق نیز به عنوان شناورهای جمع کننده صید، لنج ها را همراهی می کنند .
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: با توجه به صدمه‌های جبران‌ناپذیری که تورهای صید نامرئی(منوفیلامنت) به منابع آبزی و حتی اکوسیستم آبزیان وارد می‌کنند، استفاده از این نوع تورها به صورت زیرآبی برای تمامی فصول ممنوع است.
میگوی باکیفیت ایرانی به بیش از 20 کشور جهان مانند ویتنام، امارات، تایلند، مالزی، چین و اسپانیا صادر می شود که هر یک قطب تولید میگو در منطقه خود به شمار می روند.
کویت، مصر، لبنان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس از دیگر واردکنندگان میگوی ایران هستند.
میگو گونه ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی به شمار می رود و مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارد.
هرمزگان با هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را بین استان‌های کشور دارد.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: صید میگو ، هرمزگان ، صید ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.