نماینده مردم محلات درباره عدم قرائت طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس انتقاد کرد.

انتقاد از عدم قرائت  طرح استیضاح وزیر آموزش به هیئت رئیسه

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات طی تذکری با استناد به ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس گفت: در این ماده آورده شده؛ در بررسی استیضاح باید موضوع به صورت صریح و با ذکر موضوع و موارد معین شود.

همچنین در ادامه این ماده گفته شده هیئت رئیسه موظف است طرح استیضاح را بدون ملاحظه ارجاع کند.

وی ادامه داد:‌همچنین در ادامه این ماده گفته شده؛ کمیسیون مربوطه باید ظرف یک هفته با دعوت از استیضاح کنندگان و دعوت از وزیر مربوطه استیضاح را بررسی و نتایج آن را اعلام کنند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس در ادامه با بیان اینکه طرح استیضاح در صورت عدم انصراف استیضاح کنندگان باید در اولین جلسه مجلس مطرح شود، تأکید کرد: در حال حاضر استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیش از یک ماه و نیم در کمیسیون مربوطه مطرح بوده و یکشنبه هفته گذشته کمیسیون گزارش خود را تحویل هیئت رئیسه مجلس کرده است.

وی افزود: تذکر بنده این است که باید این استیضاح در اولین جلسه مجلس مطرح می‌شد که متأسفانه این امر صورت نگرفت و این درحالی است که امروز باید این طرح استیضاح در مجلس مطرح می‌شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر سلیمی تأکید کرد: این طرح استیضاح امروز و حدود نیم ساعت قبل به دست هیئت رئیسه رسیده که ماهم گفتیم اگر استیضاح کنندگان نامه مذکور کمتر نشد و 10 نفر بر آن اصرار داشتند، ما این استیضاح را در مجلس اعلام وصول می‌کنیم. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، سلیمی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار