موضوعات علمی و فناوری، امور اجتماعی، بهداشت و درمان، بیماری‌های صعب العلاج از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ثبت موقفات جدید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از به ثبت رسیدن ۳۴ موقوفه جدید در استان از ابتدای امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله واحدی در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت موقوفات جدید در این استان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تعداد موقغات جدید در 6 ماهه دوم سال افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل تلاش دارد بر اساس نیات واقفین عمل کند به برخی از نیات واقفین اشاره کرد و گفت: در سطح استان سمنان در حدود 50 درصد از موقوفات استان نیت‌هایی برای عزاداری سید و سالار شهدا وجود دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی با اشاره به برخی مشکلات موجود در جامعه نظیر اشتغال و ازدواج جوانان، مسکن، و غیره خاطر نشان کرد:‌ تلاش می‌شود که موقوفات جدید استان بر اساس اولویت‌هایی مانند موضوعات فناوری  و پ‍ژوهشی، امور اجتماعی مانند اشتغال و ازدواج جوانان، بهداشت و درمان و غیره انجام شود.

وی تصریح کرد: موضوعات علمی و فناوری، امور اجتماعی، بهداشت و درمان، بیماری‌های صعب العلاج از اولویت‌های این اداره کل در ثبت موقفات جدید است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای صدور مالکیت برای  تمامی موقوفات روستایی و شهری این استان گفت: یکی دیگر از برنامه های این اداره کل تهیه «جی، آی ، اس» مکان موقوفات استان است تا برنامه‌های احیا و سرمایه گذاری موقوفات پیگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین واحدی با اشاره به برخی برنامه‌های این اداره کل برای توسعه و احیای موقوفات استان خاطر نشان کرد: با تهیه سند مالکیت و همچنین «جی، آی ، اس» موقوفات استان برنامه‌های احیا و توسعه آن با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار