مطابق آمارها ۴۴ درصد از حوادث منجر به فوت در کشور ناشی از سقوط از ارتفاع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در همایش ملی ایمنی، بهداشت و محیط زیست در استان مرکزی در اراک سخن می گفت افزود : بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور ۴۴ درصد حوادث منجر به فوت در کشور ناشی از سقوط  قربانیان از ارتفاع است.
علی مظفری افزود: روزانه حدود ۸۶۰ هزار حادثه منجر به جرح ثبت می‌شود و حدود ۴۰ درصد بازنشستگی‌های پیش از موعد ناشی از جراحات است.
وی از کاهش ۶.۷ دهم درصدی نرخ تلفات منجر به فوت در کارگاه‌های کشور در چهار ماهه نخست سال جاری  هم خبر داد .
مظفری یادآور شد:با انجام اقدامات ایمنی که در این حوزه از طریق استانداردسازی تجهیزات کار در ارتفاع، تدوین استانداردهای لازم، ارتقا ساخت و تولید داربست های ایمنی صورت می گیرد می تواند از تلفات نیروی کار کاست.
وی گفت: با مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای مورد نیاز در حوزه ایمنی در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، همایش ، ایمنی ، سقوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۵
4)تشک نجات:

یکی دیگر از تجهیزات پنماتیک نجات است که در عملیات نجات افرادی که قصد خود کشی دارند و یا از ساختمان هایی که دچار اتش سوزی شده اند به پایین بپرند این وسیله بالش مانند در اندازه ها و اشکال مختلفی ساخته شده است به طوری که در مواقع اضطراری توسط نجات گران در محل مخصوصی که احتمال سقوط یا پرش افراد وجود دارد مستقر شده و فرد پس از پرش بر روی ان از اسیب دیدگی در امان می ماند.