ورود دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در تولید خرما می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان.،درویش نارویی فرماندار شهرستان سراوان در جریان بازدید از مجتمع آموزش عالی و روند ثبت نام دانشجویان در جمع اعضای هیات علمی و اساتید این مجتمع آموزشی گفت: شهرستان سراوان از ظرفیت و توانمندی بالایی در کشاورزی به ویژه تولید خرما برخوردار است که در صورت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت منطقه خواهد داشت.

وی افزود: وجود خرما و فرآورده های آن در سراوان فرصت مناسبی برای اشتغال زایی جوانان است و دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان می توانند علاوه بر جذب سرمایه گذار، نقش مهمی در بازاریابی و برند سازی مناسبی برای این محصول داشته باشند.

وی از ایران به عنوان جزیره امن منطقه یاد کرد و گفت: شهرستان سراوان با وجود مرزی بودن و ناامنی در آن سوی مرزها به لطف حضور نهادهای امنیتی به یکی از امن ترین شهرهای استان تبدیل شده است.

نارویی نقش اساتید دانشگاهها در فرهنگ سازی صحیح و تغییر نگاه در بسیاری از شاخص ها مهم برشمرد و ادامه داد: دانشگاه به عنوان نهاد آموزشی و فرهنگی و اجتماعی می تواند در جامعه نقش بسیار مهمی ایفا کند.

فرماندار سراوان با اشاره به سفر اخیر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری به استان و بازدید از مرز اظهار داشت: اعتبارات مناسبی در این سفر به سد ماشکید سفلی و راههای بخش بم پشت اختصاص یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار