پروانه مرزبان به عنوان اولین تهیه‌کننده زن در زمینه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس، از دغدغه هایش در این حوزه می گوید.

پروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما و اولین زنی که تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع‌مقدس را بر عهده داشته، در خصوص این موضوع به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع مقدس و مسائل جنگ هم از لحاظ سنگینی کار و هم به خاطر بیان واقعیت بسیار سخت‌تر از فیلم‌های آپارتمانی و شهری است.

وی افزود: سال‌های سال در سیمای شاهد بنیاد شهید کار می‌کردم و فیلم‌های مستند و تله فیلم ساختم. این باعث شد علاقه شدیدی نسبت به فضای جنگ پیدا کنم و می‌دیدم که جوان‌ها با غیرت و عرق خاص می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: بیشتر زندگینامه عزیزان شهید را می‌خواندم و اذیت می‌شدم و در نهایت حسی در من به وجود آمد تا تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع مقدس را انجام بدهم و بسیار راضی و خوشحالم؛ چون کاری جز این نمی توانم انجام بدهم تا دینم را ادا کنم.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: متاسفانه توجه زیادی به این بخش نمی شود و تعداد کمی از بچه‌های این حوزه که از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر هستند، فعالیت مستمر دارند.

وی اظهار داشت: اکثرا هفته دفاع مقدس که فرا می رسد، سر و صدا راه می اندازند و شلوغ کاری می کنند و پس از گذشت این هفته نگاه‌ها و فعالیت ها به حداقل می رسد. کنار می کشند و این باعث کم شدن شور و اشتیاق بچه های فیلمساز برای فعالیت در حوزه جنگ می شود.

مرزبان خاطرنشان کرد: مسئولان باید چند سینما مختص اکران آثار دفاع مقدس بگذارند و شرایط فیلمسازان را برای فعالیت در این حوزه فراهم کنند تا با فراغ بال و آسودگی خیال دست به فیلمسازی  بزنند. نباید رشادت ها و جوانمردی های آن جوانان را فراموش کنیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.