رئیس سازمان پزشکان بدون مرز، چهار عضو دائمی شورای امنیت را به هدف قرار دادن بیمارستان‌های سوریه و یمن متهم کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوان لیو، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز، در سخنان خود در نشست شورای امنیت گفت: چهار کشور از پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت در حمله به بیمارستان‌های سوریه و یمن دست دارند.

این نشست به منظور بررسی مسئله حمایت از غیرنظامیان و مراکز پزشکی در درگیری‌های مسلحانه عصر روز گذشته (چهارشنبه) در نیویورک صورت گرفت.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به تبدیل شدن مبارزه با تروریسم به بهانه‌ای برای کشتار از سوی کشورها هشدار داد.

وی افزود: 4 کشور از 5 عضو دائمی شورای امنیت به نحوی در حمله به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی یمن و سوریه دست دارند.

جوان لیو در ادامه گفت: ما هم اکنون در زمانی هستیم که مبارزه با تروریسم به مثابه اجازه‌ای برای کشتار تبدیل شده است و ما از تمامی طرف‌های درگیر در این کشورها می‌خواهیم به این مسئله پایان دهند.

پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین هستند.

وی با اشاره به قطعنامه 2286 شورای امنیت در خصوص حمایت از غیرنظامیان و مراکز پزشکی گفت: کشورهای عضو شورا باید به این قطعنامه پایبند باشند.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در پایان به حملات عربستان سعودی به بیمارستانی در یمن در ماه میلادی گذشته و کشته شدن 19 بیمار اشاره کرد و افزود: اعضای شورای امنیت خواهان ممنوعیت قاطعانه حمله به مراکز پزشکی در یمن و سوریه هستند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنرانی روز گذشته خود در سازمان ملل درخصوص بحران انسانی حلب ابراز نگرانی کرد و به کشورهای عضو شورای امنیت توصیه‌هایی را ارائه داد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار