افتتاحیه نخستین حراج تخصصی آثار خط و خوشنویسی هنرهای ایرانی و اسلامی با عنوان «حراج باران» با حضور فعالان فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین حراج تخصصی آثار خط و خوشنویسی هنرهای ایرانی و اسلامی با عنوان «حراج باران» که قرار است  روز جمعه نهم مهرماه در هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار شود، عصر دیروز با حضور فعالان فرهنگی، اقتصادی و گردشگری و مسئولان افتتاح شد.

در این مراسم، رضا رینه‌ای استاد خط و نگارگری، مهندس محسن قریب رئیس سابق و عضو هیئت مدیره سابق ایرانگردی، ایرج حسابی پسر مرحوم حسابی و عضو اتاق بازرگانی و ... حضور داشتند.
 
این حراج که به صورت تخصصی با محوریت آثار خط ایرانی و اسلامی برگزار شده است، دو روز نخست افتتاحیه و نمایش آثار است و روز «چکش زنی» روی آثار روز نهایی است که با حضور متقاضیان، گالری دارها و فعالان عرصه خوشنویسی و هنرهای تجسمی برگزار می شود.

«حراجِ باران» از سوی گالری ترانه باران و با هدف حمایت مادی و معنوی از خوشنویس ها و نیز توسعه و ترویج هنرهای ایرانی، اسلامی در حالی برگزار می شود که بیش از 60 اثر ارزشمند در آن حضور دارند و به حراج گذاشته خواهند شد.

این رویداد که در نوع خود منحصر به فرد است ، آثاری از اساتیدی چون سید محمد احصایی، میرزا غلامرضا اصفهانی، میرزا کوچک اصفهانی، کرمعلی شیرازی، علی تبریزی، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، میرزا حسن خوانساری، احمد پیله‌چی و چندین و چند استاد برجسته ی قدمایی و معاصر به نمایش و حراج گذاشته خواهد شد.

در این رویداد فرهنگی، هنری که یکی از شاخه های گردشگری هنری و جذب توریسم فرهنگی نیز محسوب می شود، گالری‌داران خارجی از کشورهای عربی و اروپایی و نیز سفرای کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.

دز بخشی از مراسم محبوبه کاظمی مدیر برگزاری و رئیس گالری باران در خصوص حراج گفت: سال‌هاست در حوزه هنر فعالیت می‌کنم. ترانه باران با هدف توسعه و ترویج هنرهای اسلامی تاسیس شد و اصیل ترین هنر خط و خوشنویسی است. حراج باران با رویکرد فرهنگی پژوهشی اقتصادی راه اندازی شده است. مهمترین انگیزه حراج، تحول اقتصادی است. این هنر به انزوا کشیده شده است. هنر خط و خوشنویسی تاریخ تمدن ایرانی فلسفه عرفان ادبیات را در خود گنجانده است. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار