انتشار جزئیات اندک در خصوص توافق اوپک و تردید درباره اجرای آن موجب شد بهای نفت کاهش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، به دلیل تردید‌ها درباره احتمال به انجام رسیدن توافق حاصل شده میان گروه اوپک بر سر محدود کردن تولیدات نفتی، بهای نفت کاهش یافت.

پس از انتشار خبر توافق میان کشورهای اوپک برای کاهش روزانه 700 هزار بشکه در روز، بهای نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمیدیت افزایش یافت.

اما پس از اینکه بازارها بر شواهد اندک مبنی بر احتمال انجام این توافق تمرکز کردند، بهای نفت از بالاترین سطح خود در 2 هفته اخیر بار دیگر کاهش یافت.

"مایکل مک‌کارتی" – تحلیلگر بازار در موسسه سی‌ام‌سی مارت سیدنی – در این‌باره گفت: "سرمایه‌گذاران و تجار تردیدهایی دارند. البته تردید‌ آن‌ها دلایل محکمی نیز دارد. بسیاری از تجار از ارائه نشدن جزئیات کامل درباره این توافق اظهار نارضایتی می‌کنند."

اوپک اعلام کرد کاهش سطح تولید هر کشور عضو این سازمان در نشست آینده و در ماه نوامبر (30 روز منتهی به 10 آذر) اعلام خواهد شد. در نشست آینده این سازمان می‌تواند این توافق را با تولیدکنندگان نفتی دیگری که خارج از اوپک فعالیت می‌کنند – مانند روسیه – به امضا برساند.

شرکت خدمات مالی و بانکداری "گلدمن ساکس" پیش‌بینی کرده است این توافق می‌تواند در نیمه نخست سال 2017، بین 7 تا 10 دلار به بهای نفت بیافزاید. با این‌حال، این شرکت افزود در طولانی مدت ممکن است اجرای این توافق با مشکلاتی روبرو شود.

بهای نفت خام برنت پس از شکستن رکورد در 2 هفته اخیر و رسیدن به 49.09 دلار به ازای هر بشکه در ساعات اولیه انتشار خبر توافق اوپک، با 17 درصد کاهش روبرو شد و بشکه‌ای 48.52 دلار به فروش رسید.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز پس از صعود به 47.47 دلار، با 4 درصد کاهش مواجه شد و 47.1 دلار در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار