راهنمای خرید تردمیل

اگر قصد خرید تردمیل را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، نکاتی که باید قبل از خرید تردمیل به آن ها توجه کنید :

بدنه:

 بدنه اکثر تردمیلهای موجود در بازار از فولاد مخصوص ساخته شده و در بعضی از تردمیل ها از آلومینیوم مقاوم هم استفاده شده است که میزان استحکام بدنه تردمیل ارتباط مستقیمی با تحمل وزن در این دستگاه دارد . یعنی بدنه تردمیلی که قدرت موتور بالایی دارد و تحمل ورزشکار تا وزن 150 کیلوگرم را دارد از بدنه دستگاهی که تحمل وزن آن تا 90 کیلوگرم است بزرگتر و محکم تر است . تردمیلهای باشگاهی هم چون وزن کاربر مشخص نیست باید بدنه بسیار قوی و محکمی داشته باشند .البته تردمیل های خانگی بهتر است متناسب با وزن کاربران و ابعاد مکانی که تردمیل در آنها قرار می گیرد باشد.

موتور تردميل:

 موتور تردميل يكي از نكاتي است كه باعث تفاوت قيمت در تردميل هاي مختلف مي شود.

تردميل ها با قدرت موتور سنجيده مي شوند، كه مقدار آن از 1 اسب بخار تا  7 اسب بخار متغير است. موتور تردميل نيروي لازم را به تردميل انتقال مي دهد تا تسمه به حركت درآيد. معمولا هر چه قدرت موتور بيشتر باشد قيمت تردميل گران تر مي شود.محاسبه واحد اسب بخار که با علامت اختصاری ( HP ) نشان داده می شود به دو روش میان گر و پیک انجام می پذیرد و به این معناست که در روش میانگین محاسبه قدرت موتور در حالت میان بار می باشد و قدرت خروجی محاسبه می شود ولی در حالت پیک ، بالاترین قدرت خروجی موتور مورد محاسبه قرار می گیرد.
 
در تردمیل های خانگی اکثرا از موتور های (DC ) استفاده می شود که این موتور ها از جریان مستقیم برق استفاده می کنند و جریان مستقیم همان مثبت و منفی است ، مثل برق و باطری.  نوع دیگر از موتور که بیشتر تردمیل های باشگاهی استفاده می شود ( AC )است که از جریان متناوب برق استفاده می کند . مثل برق شهری یا همان فاز و نول . البته این موتورها نوع بهتری هم دارد که به صورت 3 فاز است .


ویژگی های موتور های (DC ) :

مزایا :- قیمت مناسب تر نسبت به ( AC ) - سیستم کنترل الکترونیکی ارزان تر و ساده تر نسبت به ( AC ) - کم صدا بودن

معایب : - بازدهی کم نسبت به جریان ورودی - گرم شدن موتور برای طول عمر بهتر باید بعد از یک ساعت استفاده نیم ساعت حداقل خاموش باشد.

 

 ویژگی های موتور (AC ) :

مزایا : - بازدهی بالا نسبت به جریان ورودی - امکان استفاده مداوم و بدون توقف (مناسب برای باشگاه )
معایب: - قیمت گران - سیستم کنترل پیچیده و گران تر نسبت به موتور های (DC) - پر سر و صدا بودن

سرعت تردميل:

حداكثر سرعتي كه از تردميل استفاده مي كنيد چقدر است ؟ مي خواهيد بر روي تردميل راه برويد يا بدويد ؟ يا هر دو ؟ اين ها چيزهايي است که بايد قبل از خريدن تردميل از خود بپرسيد. سرعت تردميل هاي مختلف باني اسپرت را مي توانيد با كليك بر روي ادامه ی توضیحات هر كالا مشاهده نماييد.  در اقلب موارد سرعت مورد استفاده بین 3 تا 7 کیلومتر در ساعت است و برای دویدن بین 6 تا 10 کیلومتر بر ساعت می باشد و بیشتر از این سرعت  برای دونده های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد . بنابراین اکثر تردمیل ها تا سرعت 10 کیلومتر بر ساعت برای مصارف عمومی را دارند و نیازی به حساسیت زیاد نیست.

تحمل وزن تردميل:

تحمل وزن تردمیل : تحمل وزن تردمیل یعنی بالاترین وزن کاربر که به صورت استاندارد توسط تردمیل تحمل می شود و تمامی فرایند اصلی تردمیل مثل حرکت موتور یا اعمال شیب بدون ایراد انجام می شود . این عامل ارتباط مستقیم با قدرت موتور ، ابعاد دستگاه ،ابعاد تسمه، ابعاد غلطک، جنس و ضخامت تخته ،جنس و ضخامت تسمه و بدنه تردمیل دارد. مشخص است هر چقدر تحمل وزن دستگاه بالاتر باشد باید موتور قوی تر ،سایز دستگاه بزرگتر و بدنه محکم تر باشد.
مثال : اگر برای منزل می خواهید تردمیل تهیه کنید باید بالاترین وزن اعضای خانواده را در نظر بگیرید و نسبت به آن تردمیل تهیه کنید و تحمل وزن دستگاه انتخابی شما باید بالاتر از وزن سنگین ترین مصرف کننده باشد. به طور مثال اگر بالاترین وزن اعضا خانواده شما 100 کیلوگرم باشد باید در گروه 110 یا بالاتر در جستجوی تردمیل باشید.

ایمنی در حركت:

بعضی از تردمیل‌ها دارای گیره‌ای هستند كه با اتصال به لباس ایمنی شما را در حین حركت تضمین می‌كنند، به‌طوری كه اگر در هنگام راه‌ رفتن یا دویدن تعادل خود را از‌دست بدهید با تكان ناگهانی شما گیره از لباس كنده شده و دستگاه به‌طور اتوماتیك خاموش می‌شود. صورت استاندارد تمامی تردمیل باید این وسیله را داشته باشند . در ضمن این قطعه به عنوان قفل کودک هم مورد استفاده قرار می گیرد و اگر بر روی دستگاه نباشد ،موتور تردمیل حرکت نمی کند.

SDS يا اثر ضربه گير :

 برخي از تردميل هاي جديد داراي قابليتي است كه مانع از آسيب به زانو و مفاصل هنگام استفاده از آن مي شود. اين قابليت براي افرادي كه داراي زانو درد يا درد مفاصل هستند حايز اهميت است. در اکثر تردمیل ها ضربه گیر وجود دارد که این قسمت به صورت لاستیک های منعطف زیر تخته تردمیل تعبیه شده است و باعث می شود تا به مفاصل زانو و کمر فشار کمتری وارد شود. در بعضی از تردمیل ها از سیستم ضربه گیر SDS استفاده می شود و این سیستم کمک میکند تا علاوه بر گرفته شدن فشار توسط ضربه گیر حالت انعطافی بیشتر در منطقه راه روی به وجود بیاید و در نتیجه فشار به مفاصل به حداقل برسد . این امکان بیشتر بر روی تردمیل هایی وجود دارد که مجهز به شیب برقی هستند .

تنظیم شیب تردميل:

حرکت روی تردمیل شبیه ساز پیاده روی و دو و میدانیست . در حالت سر بالایی حرکت سخت تر می شود به همین علت بر روی تردمیل ها از خاصیت شیب استفاده می شود و در برخی از تردمیل ها به صورت دستی حدودا تا 5 درجه و در بعضی دیگر به صورت برقی با استفاده از یک موتور الکتریکی بین 15 تا 25 درجه قابل تنظیم است .

صفحه LCD تردميل: مانیتور تردمیل : قسمت مانیتورتردمیل از بخشهای مختلفی تشکیل شده است


1. الف ) نمایشگر: این قسمت به صورت LCD که همان صفحه طوسی یا مشکی رنگ است مانند صفحه ماشین حساب ،اعداد به رنگ مشکی روی آن نمایش داده می شود می تواند باشد که در بعضی از انواع تردمیل با نور رنگی هم این صفحه روشن می شود که در اغلب موارد آبی رنگ است و به صورت تک پنجره یا چند پنجره می باشد که نمایشگر : سرعت، مسافت ،کالری ،ضربان قلب و برنامه در حال اجرا را دارد .

ب) نمایشگر LED : این صفحه  نمایشگر با استفاده از چراغهای کوچک که عموما  به رنگ قرمز است اعداد مختلف را نشان می دهد. و بیشتر در مدل های قدیمی یا ارزان قیمت استفاده می شود ولی در بعضی از مدل های جدید گران قیمت هم به خاطر خرابی کمی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

2. کلید ایمنی : تمامی تردمیل ها در حالت استاندارد باید کلید ایمنی داشته باشند که بدون این وسیله روشن نمی شوند و در هنگام استفاده اگر از روی مانیتور برداشته شود بلافاصله موتور تردمیل از حرکت می ایستد. و به صورت کشویی ، آهنربایی و شاخکی بر روی مانیتور ها دیده می شود .

3. دکمه های مانیتور : به حالت لمسی ، میکروسوئیچ و فشار بر روی مانیتور تردمیل استفاده می شود که هر کدام مزایایی دارد ولی نمی توان دقیق گفت کدام بهتراست .

4. برنامه های از پیش تعیین شده : بر روی مانیتور تردمیل برنامه هایی به صورت استاندارد تعبیه شده که در مدت زمانهای مختلف با استفاده از کم و زیاد کردن سرعت و شیب برنامه مناسب برای اهداف گوناگون را پیگیری می کنند که اگر بیشتر باشد بهتر است و تقریبا از 4 تا 12 برنامه یا بیشتر می باشد .

5. سنسور ضربان قلب : بر روی دستگیره های تردمیل سنسورهایی وجود دارد که از اتصال هر دو دست و سپری شدن چند ثانیه ، ضربان قلب ورزشکار را نشان می دهد و این امکان برای استفاده جهت ورزشهای هوازی و چربی سوزی مورد استفاده قرار می گیرد و میتوان از این امکان برای قرار دادن ضربان قلب در 70 تا 80 درصد استفاده کرد و بهترین بهره برای چربی سوزی را برد .(این امکان به صورت استاندارد بر روی همه تردمیل ها موجود می باشد .)
6. کلید های روی دسته : برخی از تردمیل ها بر روی دسته ، کلید سرعت  دارند که برای کند یا تند شدن سرعت مورد استفاده قرار میگیرد همچنین در تردمیل هایی که شیب برقی دارند بر روی دسته هم این امکان وجود دارد که شیب را کم یا زیاد کنند .

امكانات اضافي تردميل:

 اگر شما از آن دسته از خريداران هستيد كه به امكانات اضافي دستگاهي كه مي خريد اهميت مي دهيد، اين بخش براي شما جالب خواهد بود. تردميل هاي جديد داراي امكانات جالب و كابردي بسيار مي باشند.

اين امكانات اضافي شامل:

 درجه شيب، برنامه هاي خودكار از پيش تعريف شده، سیستم اندازه گیری دقیق چربی بدن ، سیستم خنک کننده بدن ورزشکار، تست سلامتي، ورودی Audio جهت وصل Mp3 و باند پخش صدا،  سیستم تاشو و بسياري امكانات ديگر می باشند. بعضی از تردمیل ها علاوه بر امکان حرکت روی دستگاه امکانات دیگری مثل :ویبراتور، تخته شنا، کش ایروبیک، چرخ مسگری ،جاپایی برای دراز و نشست و دمبل را دارند که به این تردمیل ها چند کاره گفته می شود .

 ویبراتور، ماساژور :


این دستگاه قبل از استفاده از تردمیل و بعد از گرم کردن بدن مورد استفاده قرار میگیرد و در قسمت هایی که چربی متراکم وجود دارد باعث گردش خون بیشتر و باز شدن مویرگها می شود که در هنگام استفاده از تردمیل چربی بیشتری مورد استفاده و سوخت و ساز بدن قرار بگیرد . این دستگاه کاربرد دیگری هم دارد . پس از استفاده از تردمیل با ماساژ عضلاتی که تحت فشار قرار گرفته است باعث دفع اسید لالتیک میشود و در نتیجه گرفتگی عضلات یا درد در نواحی تحت فشار قرار گرفته را از بین میبرد .

فضاي منزل شما:

 اگر داراي محدوديت در فضاي منزل هستيد، از تردميل هايي استفاده كنيد كه داراي قابليت تاشو هستند، با اينكار تردميل شما تا 70%  فضاي كمتري اشغال مي كند.



قیمت:

البته قيمت هميشه تعيين كننده نيست، پيشنهاد مي كنيم به جاي ديدن قيمت هاي مختلف، پارامتر هاي بالا را در نظر گرفته و بر روي مشخصات دستگاهي كه مناسب شماست تمركز نماييد. ممكن است با ديدن همه مدل هاي تردميل در باني اسپرت، بتوانيد گزينه مناسب تر با قيمت بسيار كمتر را بيابيد و مابقي مبلغي را كه در نظر گرفته ايد، ذخيره نموده يا صرف خريد ماساژور يا دستگاه ورزشي ديگري كنيد كه در كنار تردميل استفاده نماييد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نبض ، بازار ، راهنمای ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار