فرماندار ویژه جهرم گفت: هیات های مذهبی در ماه محرم و صفر بیش از پیش می توانند فرهنگ دینی را در جامعه نهاینه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضاصحرائیان فرماندار ویژه جهرم در گردهمایی هیات های مذهبی اظهارداشت: جهرم شهرستان انقلابي، مومن، ولايتمدار که مردمانش هزارو 200 شهید به این انقلاب اهداء کردند.
وی تصریح کرد: فلسفه نهضت عاشورا، درس فداكاري و شهادت و از خودگذشتگي است و باید مکتب حسینی و فرهنگ عاشورایی و اهداف و دستاوردهای این نهضت به درستی برای مردم تبیین شود.
فرماندارويژه شهرستان جهرم در جمع مسئولان هیات های مذهبی ضمن توصیه به پرهیز از خرافه گرایی و بروز خطاهایی که موجب اسلام هراسی می شود، تاکید کرد:تقویت عِرق ملی ، تعظیم شعائر مذهبی و اعتقادات دینی ، تقویت رعایت اعتقادات و اخلاق در جامعه از جمله کارکردهای هیات ها و کانونهای مذهبی وفرهنگی است.
مهندس صحرائیان ایجاد نظم و امنیت در ایام برگزاری دهه اول محرم را ضروری و لازم دانست و متذکرشد: نظم و امنیت در برگزاری مراسم دهه اول محرم بسیار مهم است و دستگاه های امنیتی و انتظامی این وظیفه را در راستای حفظ آرامش وآسایش مردم را باجدیت و به نحو احسن انجام دهند.
وی بیان داشت: باید از ظرفیت بانوان در ایام محرم استفاده شود و در این راستا كميسيون امور بانوان فرمانداري و حوزه علمیه و بسيج خواهران جهت سخنرانی مبلغان خواهر در حسینه ها و تکایا برای خواهران برنامه ریزی نمایند، روحانيون معظم در این ایام درخصوص مسایل مربوط به بحران آب و استفاده بهینه از چاه های آبر کشاورزی كه حق الناس است تاكيد ويژه و ارشادات لازم داشته باشند.
فرمانداری ویژه شهرستان جهرم در ادامه ابراز داشت: طبل هاي بزرگ كه موجب هرج و مرج و آلودگي صوتي فراهم می آورد لازم است اداره اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف از فروش آن ممانعت به عمل آورد.
مهندس صحرائیان اضافه کرد:در خصوص آوردن احشام (اسب ها و شتر ها) باید هيئت سواركاري و اداره ورزش و جوانان يك برنامه ريزي منظم انجام دهند تا شاهد ناهنجاري هاي مرتبط نباشيم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار