همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در آستانه هفته تربیت بدنی در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو امروز برای سومین بار با حضور گسترده مردم برگزار شد و رکورد همایش پیاده خانوادگی کشور در ماکو شکست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در این همایش گفت: آذربایجان مهد سلحشوران و مرزداران بزرگ ایران است.

حسین فروزان افزود: اقدامات عمرانی دولت، منطقه آزاد ماکو را متحول ساخته و باید با برنامه ریزی های دقیق آینده درخشان این منطقه شایسه مردم این خطه بسازیم.

وی بیان کرد: از سال آینده این همایش در نیمه شهریور برگزار خواهد شد و امیدواریم همراهی مردم منطقه با سازمان ادامه یابد تا شاهد منطقه ای اثرگذار و مهم در کشور باشیم.

حجت السلام محمدعلی زم، معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در این همایش گفت: در دنیای امروز کیفیت زندگی مد نظر قرار گرفته و در نظام اسلامی ما بر حضور مردم تاکید شده و بر این اساس توسعه انسانی بر توسعه اقتصادی مقدم است.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز در این همایش با تقدیر از تلاش های موثر مجموعه ورزش و جوانان استان و هیات ورزش های همگانی و نیز همت و حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو در توسعه ورزش های همگانی گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه ورزش همگانی فضای بسیار خوبی را برای مشارکت عمومی آحاد مختلف مردم در ورزش های عمومی فراهم کرده ایم و بر اساس تفاهمنامه هایی که با استانداران و مدیران کل استانی مجموعه ورزش و جوانان بسته ایم راهبردهای موثری برای افزایش حضور مردم در ورزش های همگانی ایجاد شده که در آینده نتایج آن دیده خواهد شد.

دکتر علی مجدآراء در خاتمه ضمن تشکر از برگزاری شایسته و رکوردشکنی ماکو در همایش سوم بر نقش مهم مادران در محیط خانواده و به تبع آن اعتلای ورزش از طریق حضور آنان در عرصه ورزش های همگانی تا ید کرد.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جواتان استان نیز در این همایش از سیاستگزاری و تدوین برنامه های راهبردی در توسعه و تعمیم ورزش های همگانی و ایجاد فضایی بانشاط در جامعه خبر داد و گفت: مشارکت عمومی مردم در ورزش می تواند زمینه تقویت ورزش قهرمانی و حتی توسعه پایدار اجتماعی را فراهم نماید و از این بابت ما تمامی تلاش خود را برای اجرای برنامه های شاد و مفرح ورزش همگانی در تمامی شهرستان های استان بکار خواهیم بست.

دکتر چمن گلی در خاتمه از حمایت های ارزشمند منطقه آزاد ماکو در جهت توسعه ورزش تقدیر نمود.

در ابتدای این همایش فریدون نوری رئیس هیات ورزش های همگانی استان نیز از برگزاری همایش های پیاده روی و برنامه های عمومی ورزش در ایام مختلف سال خبر داد و ضمن تشکر از دست اندرکاران منطقه آزاد ماکو در برگزاری این همایش گفت: در 7 آبان ماه نیز همایش بزرگ پیاده روی دیگری همراه با پخش زنده از شبکه سوم سیما در ارومیه برگزار خواهد شد.

در سومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو شریف پور نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی از ماکو و شهرهای اطراف حوزه منطقه آزاد و تنی چند از روسای ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان از جمله کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی ، میرحمید ساداتی ، سعید هاشمی نیا و دکتر اکرم مهدی زاده روسای گروه های ورزش قهرمانی و حرفه ای، روستایی و عشایری و همگانی و تفریحی و سجاد خوبدل مدیر روابط عمومی همچنین روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های ماکو، شوط، چالدران و پلدشت نیز حضوری موثر داشتند.

سومین دوره همایش پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو امروز جمعه با شرکت خانواده ها و اقشار مختلف مردم این منطقه و با هدف ترویج فرهنگ ورزشهای همگانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه برگزار شد.

در این همایش پیاده روی خانوادگی دو دستگاه خودروی سواری، 75 دستگاه دوچرخه، دهها کمک هزینه زیارتی و 150 جایزه نفیس با همکاری 50 درصدی حامیان مالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این همایش اهدا شد.

نقطه آغاز مسیر پیاده روی خانوادگی ماکو از اول بلوار شهید قنبری شروع شده و در مسیری به طول 6 کیلومتر ادامه یافته و به روستای باغچه جوق منتهی شد.

همایش پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو طی سال های 93 و 94 با استقبال بیش از 120 هزار نفر از آحاد مختلف مردم برگزار شد که از بزرگترین همایش های برگزار شده در سطح ایران محسوب می شود.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.