مراسم گرامیداشت روز بهداشت محیط در سالن کنفرانس مرکز بهداشت مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه این مراسم با حضور مدیر شبکه ، مسئولین مرکز بهداشت و 35 نفر از کارشناسان بهداشت محیط شهرستان مهاباد در سالن مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در این مراسم گفت:سلامت ، بنیادی است که تمام کوششهای انسان بر آن قرار گیرد . در حقیقت سلامت ، بازتاب شرایط زندگی است ، نابرابریها را نشان می دهد و قطعاً باید محور برنامه های توسعه باشد.

وی افزود:در این میان آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ این امنیت و آسایش خاطر نمایان است، فعالیت مجدانه کارشناسان بهداشت محیط می باشد که با تلاشی شبانه روزی در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت آحاد جامعه می کوشند.

دکتر مرزنگ گفت:مهندسی بهداشت محیط نقش مهم و انکار ناپذیری در حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه به ویژه فعالیت در خصوص پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر دارد.

وی با تاکید بر شعار روز جهانی بهداشت محیط ، "کنترل دخانیات، پاسخی در برابر همه گیری جهانی آن"، اظهار داشت: برجسته سازی سلامت محیطی و عناصر ارتباطی با محیط زندگی از اولویت های اساسی نظام سلامت بوده و برای رسیدن به تعالی و ارتقای سلامت جامعه، قلیان ها را که حاوی مواد سرطانزاست، تبدیل به گلدان کنیم .

وی با اشاره به این موضوع که مصرف دخانیات و تنباکو عامل اول مرگ‌ومیر و بیماری‌های قابل پیشگیری است گفت:سالانه شش میلیون نفر در جهان به‌خاطر استفاده از تنباکو جان خود را از دست می‌دهند. از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر به‌خاطر استنشاق دود دست دوم می‌میرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.