مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : استان اردبیل جزو استان های موفق در ارائه تسهیلات به نوسازی بافت های فرسوده در کشور می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خلیل محبت خواه افزود: استان اردبیل جزو استان های موفق در ارائه تسهیلات به نوسازی بافت های فرسوده در کشور می باشد.

وی گفت: شش ماهه اول سال جاری سهم استان 1500 واحد بوده که بیش از 1300 واحد برای بازسازی بافت های ناکارآمد توسط مالکان جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است و رایزنی ها برای افزایش سهمیه استان اردبیل از محل این تسهیلات از طریق وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: درصورتیکه متقاضی شرایط دریافت تسهیلات را داشته و در سامانه مربوطه ثبت نام نماید با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان در کمتر از 24 ساعت برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی خواهند شد و این فرصت گامی موثر در بالا بردن تاب آوری محلات هدف استان می باشد.

محبت خواه به تسهیلات صندوق پس انداز یکم اشاره کرده و افزود: سود نرخ تسهیلات در محلات هدف 8/5 درصد و خارج از محلات هدف 9/5 درصد می باشد و این فرصت مناسبی برای پس انداز یکمی ها است تا بتوانند خانه دار شوند.

وی افزود: تلاش می شود تا روستاهای ادغام شده در شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی نیز در قالبی مشابه بازسازی شوند و در این راستا 76 طرح توسط این مجموعه برای اجرا در محله های هدف توسط دستگاه های ذی ربط در قالب پیشنهاد تدوین شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.