اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با همراهی باشگاه بلندپروازان دالاهو به مناسبت هفته گردشگری برنامه پراوز خلبانان پاراگلایدر سوار را بر فراز کوه تاق بستان و فرود در شکارگاه خسروپرویز اجرا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با توجه به پتانسیل های استان و جذب گردشگر ورزشی در شاخه های مختلف ورزشی، گفت: یکی از زیر شاخه های جذب گردشگر شاخه توریسم ورزشی است.


 علیرضا مرادی بیستونی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان  یکی از دستگاه هایی است که  می تواند در راستای فعالیت بیشتر ورزش های هوایی و کوهنوردی همکاری های لازم را داشته باشد و افزود: باید با معرفی این رشته ورزشی شرایطی فراهم شود که ورزشکاران بیشتری جذب  ورزش های هوایی شوند و از طرفی اداره کل میراث فرهنگی باید زیرساخت های لازم این رشته ورزشی و سایت های پروازی را فراهم سازد.

وی، اماکن اقامتی استان را متناسب با میزان آمار گردشگران دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 200 تخت اقامتی فعال در استان پذیرای گردشگران با تجهیزات هتلی  است به گونه ای که  25 باب هتل،18 باب مهمانپذیر،2 باب هتل آپارتمان به علاوه خانه های مسافر داریم.

مدیرباشگاه بلند پروازان دالاهو، در ادامه پاراگلایدر را یک ورزش مفرح و جذاب خواند و گفت: این ورزش در کل دنیا هواداران زیادی دارد افرادی که در این رشته ورزشی فعال هستند علاقه مندان و آشنایان به کوهنوردی و دوستداران محیط زیست است.

«داریوش تیموری» با بیان سابقه 20 ساله ورزش های هوایی در استان کرمانشاه، افزود: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  در طی این 20 سال از حامیان این رشته ورزشی بوده است.

تیموری، استان کرمانشاه را یکی از بهترین استان های مستعد ورزش های هوایی در کشور خواند و گفت: کرمانشاه به دلیل وجود کوه های منحصر به فرد و همجواری دشت و کوه دارای سایت های پروازی بی نظیری است که در کمتر جای کشور چنین سایت ها با داشتن چندین موقعیت پروازی وجود دارد.

تیموری، در پایان گفت: در حال حاضر 4 مربی حرفه ای و 200 خلبان فعال در این رشته ورزشی داریم و تعداد زیادی از علاقه مندان در حال آموزش دیدن هستند امیدواریم دولت توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.