وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن بمباران مواضع نیروهای دولتی در افغانستان از سوی هواپیماهای آمریکایی، گفت: باید از مقام های واشنگتن پرسید به نفع چه کسی مواضع نظامیان افغان را هدف حمله قرار می دهند.

مقام‌های واشنگتن به نفع چه کسی مواضع نظامیان افغان را هدف قرار می‌دهند؟
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با طرح این پرسش، کشتار غیرنظامیان در افغانستان بر اثر عملیات بمب افکن های آمریکایی را نگران کننده خواند.

وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان زاخارووا در جمع خبرنگاران نوشت: در تازه ترین حمله های آمریکا که اعلام شده اشتباه انجام گرفته است، روز چهارشنبه 13 غیرنظامی در استان ننگرهار کشته شدند.

وی گفت: همچنین واقعه 19 سپتامبر ((17 شهریور) در اوروزگان قابل توجه بود که بر اثر عملیات پهپادهای آمریکایی و بمباران مواضع نیروهای دولتی افغانستان هشت نفر کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند و چندی پیش نیز هواپیماهای آمریکا پایگاه ارتش سوریه در دیرالزور را هدف حمله قرار دادند که تلفات زیادی برجای گذاشت. (80 کشته و بیش از 100 زخمی)

ایرنا نوشت: زاخارووا در پایان با محکوم کردن اقدام آمریکا در بمباران اوروزگان و ننگرهار در افغانستان، گفت: با توجه به اینکه هواپیماهای آمریکایی مواضع نیروهای دولتی و ماموران امنیتی را بمباران می کنند، اکنون پرسش مطرح این است که برای نفع چه کسی این بمباران ها را انجام می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار