عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: قرار است جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور مجلس، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای بررسی مشکلات ثامن‌الحجج برگزار شود.

حجت‌الاسلام "سیدناصر موسوی‌لارگانی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین پیگیری‌ها پیرامون مطالبات سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج گفت: قرار است، جلسه‌ای با حضور اسلام‌پناه مدیرکل امور مجلس، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی برای بررسی مستندات موجود در این مورد برگزار شود.

نماینده مردم فلاورجان تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های سهامداران و سپرده گذاران جلساتی را در دو شهر اصفهان و تهران با این افراد برگزار کرد‌یم اما مشکل موسسه ثامن‌الحجج باید در کل کشور حل شود.

وی ادامه داد: احمدی از مسئولان بانک مرکزی است که مسئولیت حل مشکل ایجاد شده توسط این موسسه را بر عهده دارد، وی پیش از این اعلام کرده بود که اگر عملکرد موسسه ثامن‌الحجج در اصفهان مثبت باشد مشکل این استان را به طور جداگانه حل خواهد کرد.

موسوی‌لارگانی با بیان اینکه براساس بررسی‌ها و اسناد موجود در اصفهان کل سپرده‌های طلبکاران حدود 900 میلیارد تومان است، گفت: ارزیابی اموال و دارایی ثامن‌الحجج در اصفهان حدود 2000 میلیارد برآورد شده است و برخی از سپرده‌گذاران برای خرید این اموال اعلام آمادگی کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با تاکید براینکه بانک مرکزی در روند مشکلات ایجاد شده توسط موسسه ثامن‌الحجج در کل کشور مقصر است، بیان داشت: اگر بانک مرکزی  در همان ماه‌های ابتدایی به افتتاح این مؤسسه بدون مجوز  هشدار می‌داد، قطعا سپرده‌گذاران امروز مقصر بودند اما مؤسسه ثامن‌الحجج بدون هیچ مانعی اکنون بیش از 400 شعبه در کل کشور دارد.

نماینده مردم فلاورجان با اشاره به اینکه مؤسسه ثامن‌الحجج در دولت قبل ایجاد شد، ادامه داد: این موسسه حتی در خیابان میرداماد تهران که محل استقرار ساختمان بانک مرکزی است هم شعبه دارد و بر روی تابلوهای آن داشتن مجوز از بانک مرکزی هم اعلام شده که متاسفانه کسی با آن برخوردی نکرده و این امر بیانگر کوتاهی بانک مرکزی است.

وی خاطرنشان کرد: حال که بانک مرکزی نظارت و عملکرد مثبتی در این مورد نداشته باید سپرده‌های مردم را از طریق واگذاری به هر بانکی پرداخت کند البته اعلام شده تا 35 میلیون از سپرده‌های طلبکاران پرداخت می‌شود و مابقی آن در آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار