ساخت بلندترین ساختمان چوبی جهان در کانادا تکمیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «ساینس دیلی»، ساخت بزرگترین ساختمان چوبی جهان، که ارتفاع آن 53 متر است، در کانادا به اتمام رسید. قرار است این ساختمان به عنوان خوابگاه دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

تکمیل ساخت بلندترین ساختمان چوبی جهان + تصاویر

ساخت این ساختمان چوبی 18 طبقه، 70 روز به طول انجامید. در حال حاضر، طراحی داخلی و ظریف کاری های این سازه در حال انجام است که برآورد می شود تا اوایل مه 2017 (31 روز منتهی به 11 خرداد 96) به طور کامل تکمیل شود. این سازه تا سپتامبر 2017 (30 روز منتهی به 9 مهر 96) آماده پذیرش و اسکان بیش از 400 دانشجو خواهد بود.

تکمیل ساخت بلندترین ساختمان چوبی جهان + تصاویر

جیمز کار، وزیر منابع طبیعی کانادا، در این خصوص گفت: «این ساختمان منحصر به فرد، نمونه ای دیگر از خلاقیت و نوآوری مهندسان کانادایی است.»

تکمیل ساخت بلندترین ساختمان چوبی جهان + تصاویر

هزینه اتمام مراحل ساخت و طراحی این سازه 51.5 میلیون دلار برآورد شده است.

چوب یکی از مهمترین و خلاقانه ترین مواد و مصالح ساختمانی است که مقاومت و پایداری خوبی دارد. ساختمان های چوبی بلند، مزایای زیست محیطی و اقتصادی فراوانی دارند. کانادا یکی از کشورهایی است که منابع جنگلی فراوانی دارد.

همچنین استفاده از چوب در ساخت سازه ها، موجب کاهش انتشار بیش از 2400 تن دی اکسید کربن در هوا می شود. این میزان معادل حذف سالانه 500 خودروی آلاینده از کره زمین است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۵
بانام خدا وسلام خدمت هموطنان گرامی :حیف که ما با داشتن حداقل مثل جنگلهای شمال حتی یک مورد ازاین سازه ها را نداریم مگر ما چه چیز از این دست کشورها کمتر داریم .حتماکسی که دست به این خلاقیت میزنه فکر آتش سوزی اونو هم کرده وضریب ایمنی بالایی براش دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
در کمال زیبایی و بسیار خطرناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
قشنگه ولی میتوان گفت بلندترین دام اتش دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
این ساختمان بسیار خطرناک و بسیار گران و احتمال سوزش خیلی بالاست چی از طرف کسی که بخواد عمدی اونو بسوزه و چی هر اتفاقی ....ارزش ساخت وجود نداشت...فقط جنبه کم نظیری رو داشت
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
چقدر زیبا. واقعا کشور پیشرفته ای هس این کانادا
آخرین اخبار