گالیکش در ثبت‌نام سرشماری اینترنتی تاکنون بیشترین مشارکت را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری گلستان گفت:این شهرستان با 1.77 درصد پیشرفت کار از نظر «جمعیت اینترنتی به برآورد جمعیتی» عملکرد خوبی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان داشته است.


مهدی ملاغلامعلی با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی هزینه‌های ملی این طرح مهم و بزرگ را کاهش می‌دهد، افزود:‌ از ظرفیت دانش‌آموزان، دهیاری‌ها، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای فراگیری و تشویق برای حضور بیشتر مردم در سرشماری اینترنتی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص مهمترین دستاوردهایی که سرشماری می‌تواند برای کشور و استان ما داشته باشد گفت:گلستان یکی از استان‌های کمتربرخوردار و کم توسعه در سطح کشور است و سطح شاخص‌های توسعه‌ای آن نیز پائین است که نتایج سرشماری درست و دقیق می‌تواند کمک فراوانی به نیازهای استان کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ملی بسیار مهم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور است، در دو مرحله انجام می‌پذیرد.

ملاغلامعلی ادامه داد: مرحله اول از تاریخ سوم تا 24 مهر ماه که به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه سرشماری نفوس و مسکن است و مرحله دوم از تاریخ 25 مهر ماه لغایت 25 آبان ماه با استفاده از دستگاه تبلت طی مراجعه حضوری مامور سرشماری انجام می‌پذیرد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری گلستان از هم‌استانی‌های دعوت کرد با مراجعه به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن به نشانی www.sarshomari95.ir و ثبت اطلاعات خود، ضمن همکاری با مرکز آمار ایران در این امر مهم، به قید قرعه از جوایز ارزنده این مرکز نیز بهره‌مند شوند.

گالیکش طبق آمار سال 1390، 16 هزار و 398 خانوار و جمعیتی بالغ بر 59 هزار و 975 نفر در آن سکونت دارند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.