رئیس اداره اجرایی طرح‌های اشتغال کمیته امداد گفت: 10 هزار نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد کشور احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، مجتبی علیخانی در همایش آگاه‌سازی و آشنایی با منابع تجدیدناپذیر و پاک که با حضور مسؤولان در شهرستان زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: 10 هزار نیروگاه خورشیدی (فتولتائیک) پنج کیلوواتی با همکاری کمیته امداد، سازمان انرژی‌های نو ایران و وزارت نیرو با هدف توسعه فرصت شغلی مددجویان کم توان ساکن در مناطق روستایی، زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از ازدواج در سیستان و بلوچستان و 12 کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره اجرایی طرح‌های اشتغال کمیته امداد افزود: طبق تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و وزارت نیرو به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده 30 میلیون ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان برق به استثنای مشترکان روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت خواهد شد.

وی بیان کرد: وجوه حاصله به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کشور واریز و حداکثر تا سقف هفت هزار میلیارد ریال برای حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک توسط شرکت توانیر هزینه می‌شود.

علیخانی ادامه داد: شرایط محل اجرای طرح فضای مورد نیاز برای یک واحد 5 کیلوواتی حدود 40 تا 60 مترمربع، مالکیت ملک باید غیر مشاع و متعلق به مددجوی منتخب بوده، استحکام محل نصب سازه در پشت بام و یا حیاط منزل، بهره‌مندی از تابش کامل آفتاب و متصل به شبکه برق منطقه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار