ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: توسعه زیرساخت‌های پایش کالا همچون نصب سامانه ایکس‌ری، بازیابی و ارزیابی محموله‌های تجاری از اقدامات سال‌جاری این مجموعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، طاهره هامون‌نورد ظهر امروز در سومین نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات اداره‌کل گمرک این استان، اظهار کرد: این نشست با هدف بررسی سامانه گمرک و فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالا برگزار شد.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان به مزیت‌های سامانه کوک اشاره کرد و گفت: تحقق دیده‌بان مدیریت تجارت، توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی، حذف ارتباط انسانی در ارزیابی و کارشناسی، رصد آنلاین محموله‌های تجاری، ترخیص و سامانه هوشمند ردیابی برخی از کارکردهای تحقق یافته سامانه پنجره واحد کوک است.

جانشین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: کاهش رویه‌های گمرکی، تسریع در فرآیند‌های گمرکی و توسعه تجارت فرامرزی از اهداف قانونگذار بوده و جایگاه فعلی کشور در فرآیند گمرکی و بازرگانی فرامرزی در منطقه به هیچ عنوان زیبنده نیست.

رسول نامی افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید فراوانی بر تحقق اقدامات پیشگیرانه، بالا بردن هزینه ارتکاب قاچاق کالا، توسعه فناوری در تجارت قانونی کالا و تسهیل زنجیره رصد کالا تا بازار مصرف دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار