اشتون کارتر مدعی شد روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه به اندازه کافی مقامات دمشق را تحت فشار قرار نمی دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در اظهاراتی بی اساس مدعی شد روسیه برای حل سیاسی درگیری های سوریه، به اندازه کافی مقامات دمشق را تحت فشار قرار نمی دهد.

کارتر در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با همتایان خود در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) با فرافکنی در خصوص روسیه گفت: آنها به منظور مشارکت در بوجود آوردن یک راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه به این کشور آمدند؛ اما چنین کاری را انجام ندادند.

کارتر در ادامه مدعی شد جان کری تلاش می کند تا با همکاری با روسیه با هدف دست یابی به راه حلی سیاسی بر رژیم اسد تأثیر بگذارد؛ اما این اقدامات تا کنون موفقیت آمیز نبوده است.
کارتر بار دیگر تأکید کرد بحران سوریه راه حلی نظامی ندارد و چاره ای به جز پایان بخشیدن به آن با راه حل های سیاسی نیست.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح می شود که مذاکرات میان سرگئی لاوروف و جان کری، همتای آمریکایی وی به توافقی همه جانبه منجر شد که شامل 5 سند و با هدف توقف درگیری ها در سوریه و آغاز آتش بس همزمان با آغاز عید مبارک قربان بود. آمریکا در این مذاکرات متعهد شد بر گروه های مخالف میانه روی سوری برای تضمین جدایی آنها از عناصر مسلح جبهه فتح الشام (جبهة النصره سابق) فشار آورد. این در حالی است که پس از آن که گروه های تروریستی کاروان کمک های سازمان ملل و هلال احمر سوریه را روز دوشنبه 19 سپتامبر ( 28 شهریور) هدف قرار دادند، آتش بس در این کشور با شکست مواجه شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار