فرماندار شهرستان تکاب از ساخت یک واحد درمانگاه تخصصی مجهز توسط کارخانه طلای زرشوران در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ساخت این درمانگاه به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ایرج ثقفی افزود: این درمانگاه در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع توسط مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران و با همکاری و مساعدت سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 'ایمیدرو' در تکاب ساخته می شود.

ثقفی بیان کرد: اعتبارات ساخت این درمانگاه از سوی کارخانه طلای زرشوران تامین شده و به امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی مدرن و استاندارد مجهز خواهد شد.

وی اظهار کرد: ساخت این درمانگاه موجب تحول در زمینه فضاها و امکانات پزشکی و درمانی و تامین نیازهای شهرستان تکاب در بخش درمان تا سال های طولانی خواهد شد.

فرماندار در خصوص بیمارستان درحال احداث تکاب نیز گفت: بیمارستان 54 تختخوابی از مهمترین طرح های نیمه تمام تکاب است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن به سرعت در انجام بوده و در یکسال آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تکمیل این بیمارستان 60 میلیارد ریال اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی در خرداد ماه گذشته اختصاص یافته است.

فرماندار تکاب با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در کشور افزود: طرح تحول سلامت درحالی از سوی دولت یازدهم با موفقیت اجرا و موجب رضایتمندی مردم شده که کشور با مشکلات مالی فراوان روبرو بوده و در بدترین شرایط مالی و اعتباری پس از انقلاب قرار داشت.

ثقفی اضافه کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید سکان اداره کشور را برعهده گرفت علاوه بر وجود تحریم ها و کاهش قیمت نفت، دولت به اندازه 2 برابر بودجه سالانه کشور بدهی داشت و در این شرایط اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت دستاورد بسیار بزرگی محسوب می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تکاب نیز با تشریح خدمات و دستاوردهای طرح تحول سلامت در این شهرستان گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 23 میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان تکاب هزینه شده که موجب تحول در این بخش شده است.

عباس بایرام زاده افزود: تامین تجهیزات مورد نیاز و رفع کمبودهای بخش درمان از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در تکاب است.

وی اظهار کرد: هم اینک شهرستان تکاب از لحاظ تامین تجهیزات تخصصی در بخش درمان نسبت به جمعیت و موقعیت شهرستان در وضع خوبی قراردارد و این موفقیت در قالب اجرای طرح تحول سلامت و سیاست های بهداشتی و درمانی دولت یازدهم محقق شده است.

وی همچنین از ساخت و راه اندازی یک واحد آزمایشگاه مجهز بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این آزمایشگاه از نیازهای اصلی بهداشت عمومی در تکاب است که مقدمات احداث آن فراهم شده است.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.