مراسم استقبال از ماه محرم صبح امروز در کوهبنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مراسم استقبال از ماه محرم صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان و مردم و بسیجیان کوهبنان با نصب پارچه‌های مشکی و اهتزاز پرچم‌های مشکی بر سر در تکایا، مساجد و حسینیه‌های شهر کوهبنان رقم خورد.

صبح امروز جمعی از جوانان کوهبنان طبق روال چند 100 ساله با حرکت از کنار حرم مطهر شهدای گمنام خود را به تکیه شهید روح‌الامینی رساندند و با بلند کردن چادر و نصب خیمه‌گاه حسینی به استقبال ماه محرم شتافتند، این مراسم با چاوشی، مداحی، قربانی گوسفند و عزاداری همراه بود.

گفتنی است طی دهه اول محرم دسته ها و هیئت‌های مذهبی با حضور در منازل شهدا و علما و امواتی که طی سال‌های گذشته فوت کرده‌اند، یاد و خاطره آنان را گرامی می‌دارند و سعی می‌کنند تا روز تاسوعا و عاشورای حسینی از عزاداران حسینی پذیرایی نهار داشته باشند.

در گذشته مردم کوهبنان در روزهای قبل از ماه محرم با حضور در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس و علمایی که سال‌های قبل از دنیا رفته بودند به صورت دسته‌ های عزاداری خود را به اماکن مذهبی شهرستان از جمله حسینیه‌های ثارالله، بزرگ و کوچک می‌رساندند و این مراسم عموماً با پرده‌خوانی و پخش نذورات همراه بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار