نمایندگان ایران تاکنون 5 بار در رقابت های بسکتبال جام باشگاه های آسیا به قهرمانی رسیدند و در آستانه حضور دوباره و کسب ششمین قهرمانی قرار داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ وتور باشگاه خبرنگاران جوان:بیست و پنجمین دوره از مسابقات جام باشگاه های آسیا از شنبه هفته جاری 17 مهرماه به میزبانی چین برگزار خواهد شد و تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با هدایت مهران شاهین طبع در این رقابت ها شرکت می کند.

تاپ /////بسکتبال ایران آسیا را شش تایی می کند؟

نخستین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جام باشگاه های آسیا

نخستین دوره از رقابت های بسکتبال قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال 1981 به میزبانی هنگ کنگ برگزار شد و با قهرمانی تیم BAYI ROCKETS چین به پایان رسید.این مسابقات تا سال 1995 در فاصله های زمانی 2 تا 4 ساله برگزار شد اما از سال 1995 تاکنون تقریبا هرساله برگزار شده است و تیم های بسکتبال ایران،لبنان،قیلپین پرافتخارترین تیم های این رقابت ها بودند.

چشم بادامی ها در این رقابت ها اولی بودند


چینی‌ها اولین کسانی بودند که جام قهرمانی مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا را ازآن خود کردند. بعد از آنها فیلیپینی‌ها طی دو دوره  جام را تصاحب کردند.جام قهرمانی بسکتبال باشگاه‌های آسیا تا سال 1998 مختص تیم‌هایی از شرق آسیا و از کشورهای چین، فیلیپین، کره‌جنوبی و هنگ‌کنگ شد تا اینکه سال 1999 رکورد شرقی‌ها در تصاحب این جام شکسته شد.

ساجس لبنان اولین تیمی بود که جام قهرمانی بسکتبال باشگاه‌های آسیا از شرق به غرب کشاند و در یک دور متوالی دیگر هم آن را به خود اختصاص داد. اینگونه با گردش این جام در میان کشورهایی چون سوریه، عربستان، قطر و اردن رقابت برای جام قهرمانی در شرق قاره باقی ماند تا اینکه به دست ایران و نمایندگان کشورمان رسید. نمایندگان ایران طی چهار دوره متوالی صاحب جام قهرمانی مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا شدند.

در رقابت های قهرمانی جام باشگاه های آسیا تاکنون دو قهرمانی توسط تیم بسکتبال صباباتری در سال های 2007 و 2008 به دست آمده است همچنین تیم مهرام دیگر نماینده کشورمان در سال 2009 و 2010 توانست جام را ازآن خود کند. در سال 2012 رقابت های جام باشگاه های آسیا به میزبانی بیروت لبنان برگزار شد و تیم مهرام در این رقابت ها توانست نایب قهرمان شود.

این رقابت ها در سال 2013 به میزبانی امان اردن برگزار شد و تیم فولاد ماهان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور داشت و موفق شد جام این دوره از رقابت ها را یه دست آورد.کسب این قهرمانی توانست پنجمین قهرمانی تیم های ایرانی در بسکتبال باشگاه های آسیا را رقم بزند.

تاپ /////بسکتبال ایران آسیا را شش تایی می کند؟


حال تیم پتروشیمی بندرامام،نماینده کشورمان پس از وقفه سه ساله در برگزاری این رقابت ها قرار است در رقابت های قهرمانی بسکتبال جام باشگاه های آسیا شرکت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار