مقام های محلی ولایت هلمند می‌گویند که در نتیجه انفجار مین جاسازی شده کنارجاده در نزدیکی شهر لشکرگاه مرکز این ولایت دست کم 7 غیرنظامی کشته شده اند.

هفت عضو یک خانواده در انفجار ماین کنار جاده در هلمند کشته شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عمر زواک سخنگوی والی هلمند با تایید این رویداد گفته است انفجار زمانی رخ داده که یک موتور سیکلت نوع ریکشا با ۷ سرنشین در ساحه موسوم به بولان از مربوطات شهر لشکرگاه با مین کنار جاده برخورد کرده است.

آقای زواک گفته است که ۴ کودک، ۲ زن و یک مرد شامل قربانیان این رویداد اند.

در همین حال یک منبع محلی به خبرگزاری بخدی گفت که این رویداد قبل از ظهر روز گذشته در پوسته جمپ از مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر لشگرکاه رخ داد و قربانیان آن اعضای یک خانواده اند.

گفته می شود که به تازگی نبرد میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در کمربند ساخته شده میان ولسوالی نادعلی و حوزه سوم امنیتی شهر لشکرگاه دوباره آغاز شده است.

مقام های محلی هلمند گفته که از سه روز بدین سو درگیری میان دو طرف آغاز شده اما شب گذشته این نبرد شدت یافته است و جنگجویان تازه نفس از ولایت های فراه و دیگر ولایت های در ساحه آمدند.

گفته شده جنگجویان زیادی از دیگر ولایت ها برای نبرد به نزدیکی لشکرگاه آمده اند اما به دلیل حملات هوایی نیروهای خارجی آنان پیشروی نمی توانند.

در همین حال گروه طالبان ادعا کرده که جنگجویان این گروه در نبرد با نظامیان افغان چندین پوسته امنیتی را سقوط داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.