همایش محصولات پارک علم و فناوری در دانشگاه تهران با رونمایی از محصولات فناورانه برگزار شد.

تعجیل در رونمایی از محصولات فناورانه؛ آفت طرح‌های پژوهشی
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جعفر صدیق ریاست پارک و علم و فناوری در دومین همایش رونمایی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از آفت های پژوهش و فناوری در کشور رونمایی از محصولات به محض انجام پژوهش های اولیه است. اما دانشگاه تهران با حساسیتی که در این مسئله به خرج می دهد محصول را بعد از ورود به بازار معرفی می نماید.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی دانشگاه تهران در سال آینده تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین است و در این راستا پایان نامه های تحقیقاتی را بر اساس پاسخگویی به نیاز جامعه از دانش جویان طلب می کند و در حقیقت دانشجو و دانشگاه باید تمرکز خود را بر  ارائه محصول به بازار بگذارند.

صدیق اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایفای نقش دروازه دانشگاه به سوی صنعت است.این مهم از طریق استقرار شرکت های کارفرمایی(شرکت های رشت  یافته) در پارک انجام می شود.

در ادامه سعید امیری مخترع و کارشناس مهندسی فناوری افزود: دستگاه Lpm برای توزیع بار برای اولین بار در ایران ساخته شده است.در وضعیت فعلی کشوربارگیری توسط آمپر متر چنگکی صورت می گیرد که کار بسیار خطرناکی است و در زمان های مختلف نمی توان عمل بارگیری را انجام داد اما Lpm این مشکلات را برطرف می کند.

شیر دل مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان در رابطه باگجت هوشمند که از ساخته های تازه این شرکت است،بیان داشت:از این گجت به عنوان دستبند،گردن بند و انگشتر برای ذخیره اطلاعات و کمک پزشکی به شخص در حوزه های سلامت و نظام پزشکی  کاربرد دارد.
در حوزه سلامت و نظام پزشکی این گجت ها اطلاعات شخص را ذخیره کرده تا در زمان حادثه به معالجه سریع تر فرد کمک کند،در حوزه صنعت برای ذخیره اطلاعات فنی روی دستگاه ها نصب می شود و رمز نگاری بسیار قوی را دارا است.

شیر دل تاکید کرد: پلاک هوشمند از دیگر ساخته های شرکت است که در صنایع سنگین قابل استفاده است.

وی ادامه داد:کاربرد این محصول در ستاد مبارزه با قاچاق،استفاده بهینه در صنعت و بهداشت بوده و این سیستم تحولی در مدیریت تجهیزات کالا و نیروی انسانی است و برای پیشروی در این عرصه نیازمند حمایت از نهاد های دولتی و غیر دولتی داریم.

در ادامه برنامه از سه محصول سیمی لیتور،Lmp و پلاک هوشمند توسط ریاست پارک علم و فناوری،ریاست دانشگاه تهران و جمعی از مدیر عاملان شرکت های دانش بنیان رونمایی شد.

تک رویه جامعه علمی به کاهش روند پیشرفت در توسعه شرکت های دانش بنیان منجر شده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت:کشور باید به بالای 8 درصد رشد اقتصادی و صنعتی برسد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی نگاهی جدی در حرکت کشور از پایه و مبنا به سمت تولید کالاهای بیشتر دارد، یادآور شد: ما باید به بالای 8 درصد رشد در زمینه های اقتصاد و تولید کالا برسیم.در دوران گذار اقتصاد کشور مبتنی بر نفت و گاز و منابع زیر زمینی به اقتصاد دانش بنیان و خلاق باید ارتباط جامعه صنعتی تجاری با دانشگاه و پازک علم و فناوری تقویت و تسریع شود.

سلطانی اظهار داشت: در راستای همکاری با پارک علم و فناوری تفاهم نامه ای تنظیم می کنیم و برنامه ها و همکاری هایی را تدارک می بینیم.پیش بینی می شود که این ارتباط نزدیک و مستمر باشد.

وی تصریح کرد:شرکت های دانش بنیان روشی است که کشور های موفق در مسیر حرکت اقتصادی به اقتصاد های مبتنی بر نو آوری طی کرده اند و ما نیز با تقویت این شرکت ها باید این مسیر را بپیماییم.

وی در راستای ایجاد اشتغال از سوی شرکت های دانش بنیان، تاکید کرد: تولید ناخالص داخلی ما جدای از نفت و گاز عدد قابل توجه و مناسبی نیست و با توجه به جمعیت و آمار بیکاری باید در مسیر درست پیش رفت.

سلطانی یادآور شد: این پیشرفت ها به علت تک‌رویه بودن جامعه علمی کند است و جامعه تجاری-صنعتی نیز به روش قبلی خود کار می کند. این قضیه موجب شده خلاقیت ها منجر به تولید و نوآوری در بخش تجاری نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار