یکی از فعالان فرهنگی مهاجرین افغانستانی گفت: نقش افغانستان در تاریخ تشیع برجسته است و روحیه عدالتخواهی مردم این کشور گواه این مدعاست.

روحانی: نقش افغانستان در تاریخ تشیع برجسته است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، روح‌الله روحانی از فعالان قرآنی افغانستانی در محفل دیدار آشنا که در به منظور تقدیر از محمد امیر توحیدی» قاری بین‌المللی افغانستان در خبرگزاری فارس برگزار شد، در بیان تاریخچه فرهنگی افغانستان گفت: نخستین سروده‌های معنوی در کنار رود هیرمند سروده شده و تحقیقات نشان می‌دهد نخستین سروده های معنوی در باختر، بلخ کهن و بامیان بوده است.

این فعال قرآنی افغانستانی با بیان اینکه ورود اسلام و تشیع در افغانستان از حوادث شگفت انگیز تاریخ است، تصریح کرد: نقش افغانستان در تاریخ تشیع برجسته است و روحیه عدالتخواهی مردم این کشور گواه این مدعاست.

وی گفت: افغانستان با هجمه تمدن غربی مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفت و  از اینگونه بود که همانند گذشته تاریخی پیشرفت گذشته را شاهد نبودیم.

این فعال فرهنگی افغانستان با بیان اینکه هدف از هنر غربی تنها لذت بردن است، تاکید کرد: لذت هنر در اسلام و ادیان الهی لذت جاودانه است و برگزاری محافلی مانند دیدار آشنا در احیای روح هنر اسلامی و هنر معنوی نقش مهمی برای رسیدن به سر منشاء الهی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار