دبیر اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان گفت:‌ ایستادگی مردم در برابر واردات کالا‌های لوکس عزت و اقتدار کشور را به همراه دارد و دانشجویان انقلابی باید وحدت خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متین منتظمی دبیر اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این تشکل در دفتر مرکزی با اشاره به اینکه واردات کالاهای لوکس برای مردم کشور عزت و بزرگی نمی‌آورد، اظهار داشت: ملت ایران هیچ‌وقت حاضر نبوده برای تعدادی محدودی کالاهای لوکس خود را به ذلت بکشاند بلکه با اجرای اقتصاد مقاومتی سعی در افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی بیان کرد:‌ گفتمان عزت ملی مقاومت و ایستادگی را در بین مردم افزایش داده و مسئولان باید واردات بی‌رویه کالا را کنترل کنند زیرا کارگران و تولید، برای کشور عزت می‌آورند.

دبیر اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان با بیان اینکه زانو زند در برابر وزیر امور خارجه کویت عزت نمی‌آورد افزود: گفتمان عزت ملی شاخص‌هایی داشته که همه روز در مقابل ذلت مردم ایران است و جامع اسلامی دانشجویان بر این اساس برنامه‌هایی را تدوین کرده است.

شناسایی گفتمان عزت ملی به دانشجویان و جوانان

منتظمی ادامه داد:‌ در سال گذشته همایشی تحت عنوان عزت ملی برگزار و این لغت گفتمان به عنوان یک کلیدواژه به شرکت‌کنندگان شناسانده شده و امسال قرار است گفتمان عزت ملی را با هدف آشنا کردن دانشجویان با این مسئله در دانشگاه‌های سراسر کشور مطرح کنیم.

وی یادآور شد: جامع اسلامی دانشجویان موضع‌گیری‌هایش براساس عزت ملی بوده و در برابر اقدامات تفرقه‌برانگیز لازمه نشان می‌دهد.

منتظمی عنوان کرد‌: در سال گذشته در روزهای 13 آبان و 16 آذر اتفاقاتی در سطح دانشگاه‌ها رخ داده که در آن معاونت سیاسی استاندارهای شهرها به داخل مراکز آموزش عالی آمده و این مسئله مقابل قانون ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته در مراسم روز دانشجو خیلی از مدعوین به دلیل تندرو بودن اجازه سخنرانی در سطح دانشگاه‌ها نداشته و این مسئله با آزادی دانشجویان و دانشگاه‌های کشور مغایرت دارد.

حمایت رهبری از تشکل‌های انقلابی 

منتظمی با بیان اینکه رهبری معظم تأکید بسیاری در حمایت تشکل‌های انقلابی دارند تصریح کرد: ما امیداویم مسئولان دولتی و دانشگاه‌ها اجازه دهند که تشکل‌های انقلابی صحبت‌های خودشان را زده و هیچ دخالتی از سوی مسئولان دانشگاهی و وزارت علوم رخ ندهد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکل‌های دانشجویی بر پایه و در گفت‌وگو بوده و جامع اسلامی دانشجویان با این مسئله به‌خوبی آشنا است.

منتظمی اضافه کرد: در سال گذشته در مراسم روز دانشجو به دلیل تک‌بعدی بودن سخنرانی و نبود طرف دوم بسیاری از مدعوین انقلابی سخنرانی‌شان کنسل شد و این در حالی بوده که عاملان فتنه 88 به صورت تک سخنران مجوز دریافت گفت‌وگو را گرفتند.

کنار گذاشتن تبعیض‌ها در سخنران‌ها تقویمی

وی ادامه داد: بهتر است وزارت علوم این تبعیض‌ها را کنار گذاشته تا فضای آزاد و تبادل افراد در دانشگاه‌ها شکل بگیرد زیرا که اگر جلوی دانشجو گرفته شود باید مسئولان منتظر عواقب ناخوشی باشند.

منتظمی اظهار کرد:‌ متأسفانه دانشجویانی به دلیل رفت‌وآمد با ماهنامه جامع اسلامی دانشجویان با دانشگاه به مشکل برخورده و این مسئله مغایر با تأکید رهبری مبنی بر حمایت از  تشکل‌های انقلابی است.

وی با بیان اینکه دولت باید جنبه انتقادش را بالا ببرد ادامه داد: اگر دولت جنبه نقد از دانشجو ندارد این مسئله حتماً به نفع جامعه نبوده اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان انتظار دارد که دولت به تشکل‌های انقلابی بها دهد.

منتظمی افزود:‌ مسئولان باید بدانند هر جا مشکلی در کشور به وجود آید دانشجویان انقلابی پیش‌قدم شده و به همین جهت باید به طور کامل از این افراد حمایت کنند.

لزوم شفاف‌سازی قراردادهای نفتی به وسیله دولت

وی در خصوص شفاف‌سازی قراردادهای نفتی گفت:‌ دولت باید قراردادهای نفتی را به صورت کاملاً شفاف به مجلس ارائه دهد تا صنفی دوباره در کشور شکل نگیرد.

منتظمی ادامه داد‌: همه قراردادهای نفتی باید به صورت کاملاً روشنی شفاف‌سازی شود و متن قراردادها در اختیار نمایندگان ملت برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه قرارداد کرسنت در دوره همین وزیر شکل گرفته است، افزود: در بحث FATF اگر کوچک‌ترین اتفاقی برای نیروهای نظامی و مسلح شکل بگیرد قطعاً دانشجویان انقلابی ساکت نمانده و جلوی این افراد  می‌ایستند.

منتظمی یادآور شد: در مسئله برجام قرار بود مسائل اقتصادی، اجتماعی و معیشتی مردم برطرف شود که متأسفانه این مسئله نه تنها رفع نشده بلکه آب‌های کشور به خاک تبدیل‌شده‌اند.

آمریکا خیانت کننده بزرگ برجام

وی با بیان اینکه وقت آن فرا رسیده دولت با مردم صادق بوده و رسماً اعلام کند که‌ آمریکا و غرب بر انجام برجام خیانت کرد، تصریح کرد: الان زمان آن رسیده که افراد حامی مذاکرات با کشورهای غربی و آمریکا نشان دهیم که مردم ما در برابر انواع تحریم‌ها ایستادگی کرده و هیچ نیازی به این کشورهای خودخواه و استعمارگر ندارند.

منتظمی ادامه داد: افرادی که هواپیمایی مسافربری ما را با موشک زده و از یک عذرخواهی دریغ ورزیدند نباید از آن‌ها انتظار کمک و حمایت داشت زیرا کدخدا محوری به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان از نیروهای انقلابی حمایت کرده و از دولت می‌خواهد در برابر سیاست‌های غلت کدخدا محوری ایستادگی کند.

منتظمی ادامه داد: مردم کشور ما به دنبال اقتدار و عزت بوده و دشمنان از وحدت بین نیروهای انقلابی به‌شدت می‌ترسند.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود نیروهای انقلابی به وحدت رسیده تا در مقابل افرادی که کشور را به چند کالای لوکس فروخته به‌خوبی توان ایستادگی و مقاومت را داشته باشند.

حضور حامیان فتنه در دانشگاه‌ها مغایر قوانین ابلاغی

منتظمی عنوان کرد: حضور حامیان فتنه در دانشگاه‌ها از طریق برخی تشکل‌های دست‌ساخته مقابل قانون بوده و دانشجویان انقلابی اجازه نمی‌دهند که فتنه‌گران و حامیان براین عرصه مقدس و علمی وارد شوند.

دبیر اتحادیه جامع اسلامی دانشجویان ادامه داد:‌ برگزاری همایش‌های سیاسی و برنامه‌های آموزشی تحت گفتمان عزت ملی از اقدامات جامع اسلامی دانشجویان بوده و در آن شاخص‌های عزت به مردم آموزش داده می‌شود.

وی گفت: این تشکل انتظار دارد تا دانشگاه آزاد دست از یک سری از سیاسی‌کاری‌ها بردارد و به تشکل‌های خود به صورت مستقل و آزاد  رفتار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.