رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: گزارش نهایی خودکشی دانشجوی بورسیه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال شده است.

ارائه گزارش نهایی خودکشی دانشجوی بورسیه به کمیسیون آموزش
"محمدمهدی زاهدی" رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات مجلس پیرامون حادثه خودکشی دانشجوی بورسیه در دانشگاه کاشان گفت: تاکنون گزارش این حادثه در دستور کار کمیسیون آموزش قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: همکاران ما در کمیته تحقیق و بررسی گزارشی را پیرامون خودکشی دانشجوی بورسیه در دانشگاه کاشان جمع‌آوری کرده‌اند و قرار است بعد از برگزاری جلسه‌ای با مسئولینی که نامشان در این گزارش برده شده، آن را به کمیسیون ارائه کنند.

نماینده مردم کرمان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا دلیل خودکشی این دانشجو  موضوع بورسیه‌ها بوده است، اظهار داشت: طی گزارش اولیه که بنده مورد مطالعه قرار دادم ضمن اینکه بحث بورسیه مطرح بوده مباحث دیگری هم بیان شده بود اما فعلا تا ارسال جمع‌بندی نهایی نمی‌‌توان اظهارنظر کرد.

شایان ذکر است؛ سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق مجلس در حادثه خودکشی دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان نیز طی روز شنبه اعلام کرده بود که گزارش پیرامون این موضوع تدوین و جمع‌بندی شده و در کمیته چهار نفره تحقیق که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شده، بررسی شده است.

وی افزود: احتمالا این هفته گزارش بررسی این حادثه را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه می‌دهیم تا در کمیسیون هم مورد بررسی قرار گیرد، البته در بررسی صورت گرفته، بخشی از اطلاعات از پاسخ‌های دانشگاه کاشان به دست آمده که شامل اطلاعات آموزشی، وضعیت رساله دکترای دانشجو، وضعیت سلامتی دانشجو و در نهایت وضعیت مالی این دانشجو است که شامل مقرری بورسیه و هزینه رساله دکترا می‌شود.

ساداتی‌نژاد بخشی از اطلاعات به دست آمده نیز به پرونده مرحوم آقایی در سازمان دانشجویان و وضعیت جایابی او مربوط می‌شود؛ همچنین بخش دیگری از اطلاعات نیز از طریق صحبت با خانواده و دوستان او به دست آمده است.

گفتنی است؛ سوم تیرماه امسال "ایوب آقایی" دانشجوی دوره دکترای بورسیه رشته شیمی در دانشگاه کاشان، به دلیل مشکلات و عوارض روحی ناشی از لغو بورس و برقراری ناقص آن و نیز لغو مقرری و مشکلات جانبی آن، اقدام به خودکشی کرد.

از زمان این حادثه، کمیته تحقیق چهار نفره‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات، متشکل از سیدجواد ساداتی‌نژاد، علیرضا سلیمی، قاسم احمدی لاشکی و محمود صادقی به ریاست ساداتی‌نژاد مأمور بررسی این حادثه شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار