استاندار کرمان گفت :حضور میلیونی زائران در کربلا با توجه به وجود داعش بدون هیچ حادثه‌ای نشان‌دهنده‌ی گسترش امنیت ملی ایران است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، علیرضا رزم‌حسینی  در دومین جلسه‌ی کمیته‌ی استانی هماهنگی اربعین حسینی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، گفت: فرهنگ عاشورایی کاملا مردمی است و مردم به‌صورت خودجوش حضور فعال دارند.

وی گفت: امروز که این فرصت برای ما ایجاد شده که بتوانیم برای مراسم اربعین در کربلا حضور داشته باشیم، باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که نفوذ ایران در خارج از مرزها را با ابزار فرهنگی به دنیا نشان دهیم.

استاندار کرمان یادآور شد: سال گذشته که تهدید داعش هم وجود داشت، حضور میلیونی در کربلا بدون هیچ حادثه‌ای محقق شد و این نشان‌دهنده‌ی گسترش امنیت ملی ایران است.

رزم‌حسینی ادامه داد: امیدواریم با عملکرد خوب ایرانیان در اربعین، این گردهمایی بزرگ فرهنگی پایدار شود.

رزم‌حسینی افزود: لازم است کمیته‌ی اطلاع‌رسانی در صدا و سیما تشکیل و به‌موقع اطلاع‌رسانی شود.

قائم‌مقام سازمان صداوسیمای مرکز کرمان هم در این جلسه گفت: امسال هم رادیو اربعین راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی میقانی بیان کرد: کلیه‌ی درخواست‌های مربوط به اطلاع‌رسانی که در حوزه‌ی وظایف سازمان صداوسیما است، مشخص و مطرح شود.

وی با بیان این‌که گردهمایی اربعین یک حرکت کاملا مردمی است، تاکید کرد: باید کار مردم را به خود مردم واگذار کنیم و ترتیبی اتخاذ شود که موکب‌های پذیرایی هم از خود مردم باشند.

قائم‌مقام سازمان صداوسیمای مرکز کرمان افزود: این اتفاق سال گذشته در فاصله‌ی ورودی عراق تا کربلا افتاد و زائران بسیار راضی بودند.

میقانی ادامه داد: هم‌چنین پزشکانی هم حتما در کاروان‌ها داریم که می‌توانند به‌صورت خودجوش به امر سلامت و بهداشت مردم در کاروان‌های زیارتی اربعین بپردازند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار