عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای حل برخی از مشکلات ریشه‌دارآموزش و پرورش دولت باید در کنار این نهاد آموزشی باشد.

اسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت استیضاخ فانی و ضرورت اجرای آن گفت: باتوجه به شرایط موجود برای استیضاح، پیش از اجرای آن جلسه‌ای با نمایندگان خواستار این مسئله برگزار و شرایط قطعی در این جلسه مشخص می‌شود اما شرایط نشان از انجام نشدن این مسئله دارد.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات آموزش و پرورش مربوط به وزارت کنونی و برخی از آنها مشکلات ریشه‌ای هستند، بنابراین صرفا با تغییر وزیر این نهاد آموزشی تمام مشکلات آموزش و پرورش برطرف نمی‌شود.

عباسی اظهار کرد: مسائلی مانند وضعیت اقتصادی در این نهاد آموزشی باید به کمک دولت برطرف شود اما برخی مسائل نیز وجود دارد که فانی باید نسبت به اصلاح آن توجه داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات مربوط دوره کنونی آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ عواملی مانند تغییر سرپرست دانشگاه فرهنگیان، مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان که بسیار مورد بحث قرار گرفته باید هرچه زودتر برطرف شود، در غیر اینصورت وجود تغییرات در آموزش و پرورش باید اعمال شود.

عباسی ادامه داد: برخی از رشته‌های مورد نیاز آموزش وپرورش هستند که باید در جهت تامین  و ساماندهی این رشته ها آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه حل برخی مشکلات آموزش وپرورش زمان بر است، افزود: در مواردی که امکان رفع مشکل وجود دارد وزیر آموزش و پرورش باید اهتمام جدی نسبت مسائل داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار