مدیرکل گمرگ از رشد پنج درصدی صادرات کالا به کشور عراق در 6 ماه گذشته از مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محسن مصطفایی اعلام کرد: این میزان کالای صادر شده از استان به کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 34 درصد کاهش دارد که نشان دهنده افزایش کیفیت کالا و ارتقا پایه های صادراتی است.

وی گفت : بدون احتساب صادرات گمرک استان، 809 میلیون و 896 هزار دلار کالا مربوط به دیگر گمرک های استان های کشور نیز در این مدت از این مرز مهران به عراق صادر شد که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، حدود 124 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در مجموع می توان گفت صادرات استان و خروجی کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور در مدت یاد شده از مرز مهران بیش از یک میلیارد و 100 میلیون و 404 هزار و 748 دلار بوده که این میزان به نسبت سال مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 9 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 71 درصد رشد داشته است.

مصطفایی عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام و تاکید کرد : بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.






 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.