در حالیکه بهای جهانی نفت به دلیل افزایش تولیدات اندکی کاهش یافت، طلا در مسیر ثبات قیمت قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بهای جهانی باوجود توافق هفته گذشته اعضای اوپک بر سر محدود کردن تولیدات نفتی، اندکی کاهش یافت. کارشناسان بازار نفتی تردید دارند این توافق ضمنی بتواند از مازاد تولیدات کم کند. این درحالیست که هنوز تولیدات نفتی کاهش نیافته اخباری مبنی بر افزایش ورود نفت به بازارهای جهانی منتشر شد و امیدها را برای موفق بودن طرح فریز نفتی کمرنگ کرد.

بهای نفت برنت دریای شمال با 25 سنت کاهش (معادل نیم درصد سقوط) به 49 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمیدیت نیز کاهش 26 سنتی (معادل نیم درصد) را تجربه کرد و 47 دلار و 98 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای جهانی طلا امروز در حالی با ثبات نسبی روبرو شده است که روز جمعه با کاهش همراه شده بود. کاهش نگرانی ها درباره بحران مالی دویچه بانک آلمان موجب شد تا بهای طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شود؛ ولی با آغاز مبادلات دوشنبه بهای طلا با افزایش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش بهای هر اونس طلا امروز به بیش از 1319 دلار و 40 سنت رسید که 3 دهم درصد افزایش را نشان می دهد. بهای جهانی طلا روز جمعه به کمتر از 1311 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 21 سپتامبر (31 شهریور) به شمار می رود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد که شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه سپتامبر به 50.4 واحد رسیده است. افزایش این شاخص به 50 واحد نشانگر ادامه روند رشد و رونق در بخش صنعت چین بوده است.

افزایش تقاضا تاثیر زیادی بر بهبود وضعیت بخش صنعت چین طی دو ماه اخیر داشته است. ولی نگرانی‌هایی درباره باثبات بودن رشد و رونق صنعتی چین وجود دارد چرا که صنایع بزرگ چین هم اکنون با مازاد ظرفیت تولید روبرو هستند.

آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد نرخ تورم این کشور طی ماه سپتامبر با رشد 0.2 درصدی روبرو شده ولی هزینه های بخش خصوصی در این مدت با رشد همراه نبوده است.

انتظار می‌رود بهای جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار