وزارت کشور از طرح های سودآور و اشغالزا که سبب ارتقای سطح زندگی روستاییان شود حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعیدرضا جندقیان ، معاون امور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دیشب در نشست مشترک دهیاران بخش مرکزی شهرستان رامسر گفت : وزارت کشور برای توانمند سازی روستاها به افرادی که طرحهای نو برای کاهش مشکلات و افزایش رفاه در روستا داشته باشند، تسهیلاتی نظیر صدور مجوز ، پرداخت وام و جلب مشارکت بخش خصوصی ارائه می دهد.

جندقیان با بیان اینکه وزارت کشور به دنبال ابتکار، خلاقیت، نبوغ و نوآوری در طرح ها است، افزود: توسعه روستاها باید از خود روستاها و با بکارگیری ظرفیت های بالقوه درونی روستاها آغاز شود.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : در حال حاضر 95 درصد تولیدات کشور در روستاها انجام می شود و با استفاده از این ظرفیت می توان سرمایه گذران زیادی را جذب کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران نیز گفت : چهار هزار طرح نیمه تمام و در حال اجرا در روستاهای استان وجود دارد که 800 طرح  امسال بهره برداری می شود.

جان الله عبدی افزود :  200 طرح توسعه مشاغل خانگی در روستاهای مازندران برای دریافت تسهیلات 10 تا 50 میلیون تومانی به صندوق کارآفرینی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه سند توسعه روستایی استان تهیه و به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ شده است، افزود: 18روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شد ، اما همه روستاهای مازندران ظرفیت گردشگری دارند.

جان الله عبدی افزود : 900 طرح اقتصادی به کار گروه گردشگری روستایی استان معرفی شده است .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار