رئیس سازمان عشایری کشور؛

عشایر تحقق عینی اقتصاد مقاومتی هستند

محورهایی چون درون‌زایی، برون‌گرایی، عدالت محوری، دانش‌بنیان بودن و مردمی بودن در این جمعیت عشایر نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کرمعلی قندالی در جلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت ، افزود: اسکان عشایر یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش تولید است و 15 هزار نقطه امنیتی و پدافندی در کشور وجود دارد که بدون حضور عشایر در دفاع از مرزها با مشکل مواجه خواهیم بود.
قندالی بیان کرد: امسال 100 هزار تن نهاده دامی در بورس کالا توسط تشکلها خریداری و توزیع شده است و 600 هزار راس دام زنده سبک به کشورهای خارجی صادر شده است .
وی اضافه کرد: 100 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیز توسط تشکلها به عشایر کشور پرداخت شده است که 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از این تسهیلات به عشایر آذربایجان غربی پرداخت شده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت : تفکر امام خمینی (ره) به اینکه عشایر ذخایر انقلابند تفکری اثر بخش بوده و ‌باید این رهنمود نقشه راه مسئولین این بخش قرار گیرد.
کریم زاده افزود: عشایر استان با تولید 25 درصد محصولات پروتینی استان هم در عرصه تامین امنیت غذایی و هم درسنگر تامین امنیت مرزهای استان نقش بی بدلیلی دارند.
وی ادامه داد: تکمیل زنجیره های تولید در بخش تولیدات عشایری و پیگیری مشکلات مربوط به جامعه عشایری، ساماندهی و ایجاد تعادل دام و مرتع از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است.
این مسئول با اشاره به مشکلات عشایر آذربایجان غربی، اضافه کرد: عدم خرید تضمینی محصولات تولیدی عشایر به قیمت مناسب و عدم امکان اشتغال و فعالیت به غیر از دامداری و کشاورزی در مناطق عشایری در سایر صنوف بسیار ضعیف است.
کریم زاده افزود: عشایر نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند و زندگی عشایر تجلی عینی غیرت و مردانگی است .
وی ابراز امیدواری کرد در برنامه ریزی عملیاتی تدوین برنامه ششم توسعه ، با تخصیص منابع اعتباری مناسب، وضعیت معیشتی عشایر در استان نسبت به وضعیت فعلی ارتقا و بهبود یابد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.