یادواره شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند در منطقه عمومی موسیان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ امیر سرتیپ هوشنگ یاری اعلام کرد: رژیم بعث عراق در فاصله 19 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت همه جانبه کشورهای غربی بویژه آمریکایی ها در 31 شهریور سال 59 حمله همه جانبه ای را از هوا و زمین به بخش های زیادی از خاک ایران زمین آغاز کرد و تصور می کرد که می تواند در مدت کوتاهی به تهران برسد.

وی گفت : صدام با توجه به خوی قدرت طلبی و تجاوزگری خود، تفکر ملی گرایی عربی و رهبریت جهان عرب را در سر می پروراند و فکر می کرد با حمله به ایران به این خیال پوچ خود خواهد رسید.

وی افزود : اوضاع اقتصادی ایران پیش از انقلاب بشدت به کشورهای غربی وابسته بود و گروه های تجزیه طلب بویژه منافقین نیز در ابتدای انقلاب مرتب در حال توطئه چینی و سهم خواهی بودند و همین عوامل باعث شد مقام های رژیم بعث تصور کنند در ایران انسجام و وحدتی برای مقابله با هجوم ددمنشانه آنان وجود ندارد.

وی به نقش هوانیورز در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی اشاره و تاکید کرد : صدام توان نیروی هوایی را دست کم گرفته بود و فکر می کرد ایرانی ها توان انجام عملیاتی های هوایی را نخواهند داشت ولی شاهد بودیم عملیات های گسترده ای با مشارکت هوانیروز برگزار شد و بخش زیادی از موفقیت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مرهون رشادت های خلبان رشید و فداکار نیروی هوایی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، خلبان ، شهید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.