شهرک ترافیک سیار به منظور آموزش مهارت رانندگی به کودکان و نوجوانان در در تاکستان برپا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛آمارهای غیر رسمی حاکی از جایگاه نامناسب کشور درسوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن است.

ذهن کودکان آماده کسب مهارت و اطلاعات آموزشی

این تصادفات تا حدی ناشی از بی کیفیتی خودرو و جاده است،اما در بین آنها تصادفات منجر به فوت خودروهای لوکس هم به چشم میخورد و در چند سال اخیر تلاش شده است تا راههای مواصلاتی کشور هم مناسب سازی شوند و تنها یک دلیل مهم دیگر برای بالا بودن آمار تصادفات رانندگی باقی می ماند.

به گفته سرگرد رضایی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکستان عومل انسانی مانند استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیر   مجاز، خواب آلودگی وعدم توجه به جلو از جمله عوامل بروز تصادف است.

ذهن کودکان آماده کسب مهارت و اطلاعات آموزشی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان هم در این باره میگوید :با مرگ هر نفر در تصادف رانندگی سرمایه عظیمی را از دست میدهد.

جلال رحمانی ادامه داد :در کشورهای جهان سوم بیشتر مراقبتهای جسمانی مورد توجه قرار می گیرد در حالی که با تکامل مغز و آموزش صحیح میتوان تا حد زیادی بزه به ویژه تصادف و اعتیاد را کاهش داد.

ذهن کودکان آماده کسب مهارت و اطلاعات آموزشی

به همین منظور شهرک ترافیک سیار برای شناخت رفتارهای پر خطر و آمزش مهارت رانندگی کودکان و نوجوانان در تاکستان بر پا شد.

در این شهرک دانش آموزان دوره ابتدایی برای بالا بردن فرهنگ رانندگی و شناخت علایم راهنمایی شرکت میکنند.

بگفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکستان :سن اخذ گواهینامه در کشور 18 سال است که ما آنرا برای کسب مهارت کمی دیر میدانیم.

سرگرد رضایی افزود :در سن 18سالگی همه فتارها در فرد نهادینه می شود و به سختی قابل تغییر است.

وی افزود :سعی داریم با بهره گیری از ذهن آماده کودکان برای دریافت اطلاعات ضمن آموزش نسل آینده از آنها برای کنترل رانندگان بزرگسال فعلی بصورت همیار پلیس کمک بگیریم.

ذهن کودکان آماده کسب مهارت و اطلاعات آموزشی

محمد احمدی دانش آموز نه ساله حاضر در این شهرک گفت :دیگر نمیگذارم پدرم در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کند چون حواسش پرت می شود و ما تصادف میکنیم.

دانش آموز دیگری سرعت بالای پدرش حین رانندگی را خطرناک دانست و ادامه داد:پدرم با من دوست است و اگر از او بخواهم برای حفظ جان من و خودش آرام رانندگی کند این کار را انجام خواهد داد.

اما مزایای این شهرک آموزشی در کمک کودکان به عنوان همیار پلیس خلاصه نمیشود و همه آنها می دانستند در آینده باید طوری رانندگی کنند که نه برای خود و نه برای دیگران حادثه ساز نباشند.

در شش ماهه نخست امسال آمار تصادفات منجر به فوت 10درصد و منجر به جرح 30درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در تاکستان کاهش پیدا کرده است که پلیس اولویت خود برای کنترل این آمار را  آموزش و رفع نقاط حادثه خیز بیان میکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار