پس از انتخابات پرحاشیه اخیر گابن، دولت جدید این کشور معرفی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه، نخست وزیر گابن دولت جدید این کشور را معرفی کرد. این دولت جدید در حالی آغاز به کار خواهد کرد که در آن هیچ کدام از افراد وابسته به "ژان پینگ" – رئیس حزب اپوزیسیون که اعلام کرد در انتخابات این کشور تقلب صورت گرفته است – حضور ندارند.

بر اساس اطلاعیه دولت گابن، تنها فرد عضو اپوزیسیون گابن در دولت جدید 40 نفره این کشور، "برونو بن موباما" بوده است که در انتخابات اخیر در جایگاه سوم قرار گرفت. موباما به سمت معاون نخست وزیر و وزیر شهرسازی گابن منصوب شد.

در این انتخابات، "علی بونگو" با اختلاف 6 هزار رای به عنوان رئیس جمهور گابن معرفی شد. در پی انتشار این خبر، فرانسه درخواست کرد آرا بار دیگر شمارش شود. اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد در نتایج این انتخابات در برخی از شهرهای گابن، تناقض‌هایی مشاهده شده است.

بونگو پس از مرگ پدرش – که 42 سال بر این کشور حکومت کرد – قدرت را در سال 2009 به دست گرفت. پینگ هفته گذشته اعلام کرد دولت بونگو را قانونی نمی‌داند و درخواست برای برگزاری مذاکراتی برای تشکیل یک جمهوری جدید را ارائه کرد.

عده زیادی در کابینه جدید گابن از اعضای حزب حاکم این کشور هستند. با این‌حال پیش از این دولت اعلام کرده بود راه را برای برگزیدن افرادی از جانب اپوزیسیون در کابینه آینده را هموار خواهد کرد. در کابینه جدید گابن 12 زن حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار