بندرعباس؛

صدور سند ثبتی برای تمام موقوفات کشور تا پایان سال آینده

حجت الاسلام حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف کشور گفت : با توافق انجام شده بین قوه قضائیه و سازمان اوقاف کشور تا پایان سال آینده برای تمامی موقوفات کشور سند مالکیت صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی امروز در گردهمایی بررسی موانع صدور اسناد مالکیت موقوفات در بندرعباس گفت: در کشور بیش از یک میلیون و 200 هزار موقوفه و رقبه وجود دارد، که بیش از 300 هزار از این موقوفات هنوز سند مالکیت رسمی ندارند.
معاون سازمان اوقاف کشورافزود : گرچه بسیاری از امام زاده های و بقاع متبرکه کشور شجره نامه دارند، اما تعدادی نیز ممکن است به مرور زمان شجره نامه از دست داده باشند که به فرموده رهبر انقلاب توجه و اشتیاق مردم به بقاع متبرکه که گاهاً راه دسترسی سختی دارند، خود نشان حقانیت امازاده ها و بقاع متبرکه است.
 حجت الاسلام حاتمی گفت: در سراسر کشور فقط 20 درصد از بقاع متبرکه با نذورات اداره می شوند و بقیه بقاع متبرکه درآمد کافی برای اداره وقف ندارند.
وی افزود: سازمان اوقاف و منابع طبیعی کشور بر سر مالکیت یک میلیون و 300 هزار هکتار زمین اختلاف دارند که با تفاهم انجام شده دیگر این دو نهاد از یکدیگر حق شکایت ندارند و در کارگروهی مشکل این زمین ها در حال حل شدن است.
 حجت الاسلام حاتمی گفت: در استان هرمزگان نیز نزدیک به نیمی از موقوفات بدون سند یا در مرحله صدور سند مالکیت هستند که بین پنج تا شش هزار موقوفه را شامل می شود.
 حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این گردهمایی گفت: دستگاه قضا در هرمزگان آماده همکاری کامل برای حل مشکل صدور سند مالکیت برای موقوفات استان است، تا از حقوق حقه موقوفات در کنار رعایت حقوق مردم دفاع شود.
 مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلای هرمزگان، منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و اداره ثبت اسناد و املاک هرمزگان نیز در این گرهمایی مشکلات و دیدگاه های خود برای صدور سند مالکیت موقوفات استان را مطرح کردند.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: گردهمایی ، بقاع ، متبرکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.