ارومیه؛

نمونه برداری از دستگاه بی خطرساز بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس

مهران نظری رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس گفت: پایش با هدف نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد در این شهرستان صورت گرفت.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،نظری گفت: در راستای انجام پایش های زیست محیطی ، از دستگاه بی خطرساز جدید بیمارستان خاتم الانبیاء این شهرستان با نظارت کارشناس مسئول نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست سلماس و کارشناسان آزمایشگاه اداره کل توسط آزمایشگاه معتمد نمونه برداری شد.

وی افزود: این پایش با هدف نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد و همچنین اطمینان از بیخطر سازی و رفع کامل آلودگی زباله های عفونی بیمارستانی توسط دستگاه بی خطرساز صورت گرفت.

نظری گفت: بر اساس استانداردهای بهداشتی و مدیریت شهری سالم سیستم هایی مورد تأیید هستند که درمحل تولید زباله های عفونی یعنی بیمارستانها و مراکز درمانی طی فرآیندی که آسیبی به محیط نرساند عمل سالم سازی و بیخطرسازی انجام شود و علاوه بر میکروب زدایی کامل ، شکل ظاهری زباله ها را طوری تغییر دهند که قابل شناسایی نباشند و امکان بازیافت آنها وجود نداشته باشد.

نظری گفت: بیمارستان خاتم الانبیا ، تنها بیمارستان شهرستان سلماس می باشد و دارای واحد مجزائی به منظور بی خطر سازی پسماندهای عفونی می باشد که عملکرد دستگاه بی خطر ساز مذکور به صورت دوره ای و منظم توسط آزمایشگاه معتمد سازمان و با نظارت کارشناسان پایش محیط زیست مورد پایش و نظارت قرار می گیرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.