شیراز؛

تجهیز بزرگترین موکب کشور در کربلا

رئیس ستاد اربعین سپاه فجر استان فارس گفت:مقدمات راه اندازی موکب احمد بن موسی علیه السلام با ظرفیت اسکان روزانه 7 هزار زائر اربعین در فاصله هزار و 500 متری حرم مطهر امام حسین علیه السلام فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ مسعود راستی در نشست هم‌اندیشی فعالان و برگزارکنندگان عزاداری های فارس با اشاره به برپایی این موکب در مسیر اصلی  پیاده‌روی اربعین گفت : ظرفیت این موکب پارسال سه هزار و 500 نفر بود که امسال با ظرفیت هفت  هزار نفر در روزهای عادی و 14 هزار نفر در زمان پیک برپا می‌شود.
 رئیس ستاد اربعین سپاه فجر استان فارس افزود: زمینی که برای این موکب در نظر گرفته شده 10 هزار متر است که دو هزار متر آن به عرب‌ها اختصاص یافته است و با توجه به تجربه سال گذشته این امر در معرفی حضرت احمدبن‌موسی(ع) به شیعیان کشورهای عربی بسیار تاثیرگذار است.
راستی با تاکید بر اینکه در برپایی این موکب ریالی از بیت‌المال هزینه نشده و نمی‌شود، افزود:  اقداماتی که تاکنون انجام شده از محل نذورات مردمی پارسال بوده و مابقی هزینه‌ها از نذورات و مشارکت‌های مردم که امسال جمع‌آوری می‌شود، تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از اقلام مواد غذایی از داخل ایران تامین  و مواد فاسد شدنی از عراق تهیه می شود؛ تصریح کرد: 30 کانتینر برای حمل مواد غذایی تامین شده که 15 کانتینر از تهران در سه روز آینده به مرز مهران وارد می‌شود و دیگر کانتینرها دو هفته آینده از شیراز منتقل می شوند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار