نشت 95 تن نفت از سکوی شرکت "بریتیش پترولیوم"

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم اعلام کرد 95 تن نفت از یک سکوی دریایی این شرکت به دریای شمال نشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ در اثر نقص فنی یکی از سکوهای نفتی شرکت بریتیش پترولیوم، 95 تن نفت به دریای شمال نشت کرده است. این میزان دو و نیم برابر کمتر از بزرگ ترین نشت نفتی سال های اخیر، مربوط به سال 2011 همین شرکت است.

نشت نفتی فعلی به صورت هوایی تحت نظارت قرار دارد و بر اساس گزارش ها نفت نشت پیدا کرده در حال حرکت به شمال و به دور از خشکی است.

بریتیش پترولیوم اعلام کرده است دلیل این حادثه نقص فنی در سامانه های سکوی نفتی مورد استفاده است. بر اساس این گزارش بهترین راه برای مواجه با نشت، پراکندگی طبیعی نفت در سطح دریا است. 

این شرکت در ادامه گزارش خود نوشت: "نشت این سکو در یک ساعت ابتدایی حادثه متوقف شد و فعالیت این سکو اکنون به حالت تعلیق درآمده است."

در همین حال کارشنان در حال بررسی اثرات احتمالی نشت نفت بر محیط زیست منطقه هستند. یکی از کارشناسان در این باره اظهار کرد: "در حال حاضر گونه های حساس پرندگان در این منطقه حاضر هستند و ممکن است به دلیل این نشت به خطر بیفتند. شرکت بریتیش پترولیوم باید به صورت دقیق اعلام کند که چه نوع نفتی نشت کرده و در حال حاضر چگونه در آب توزیع شده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار