اصفهان؛

محاسبه تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی

نرخ تسهیلات بانکی برای فعالان اقتصادی تا 37 درصد محاسبه می شود که در تولید مقرون به صرفه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به محاسبه جرایم تاخیر تادیه از سوی بانک ها در تقسیط تسهیلات بنگاه های اقتصادی گفت: یک تولید کننده باید 14 درصد جریمه تاخیر تادیه و23 درصد هم نرخ تسهیلات بانکی که مجموع آن 37 درصد می شود، بپردازد که در تولید این نرخ مقرون به صرفه نیست.

مسعود گلشیرازی در جمع اعضای هیات رییسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان افزود: فعالان اقتصادی از نحوه محاسبه سود تسهیلات اعطایی توسط بانکها گلایه دارند و خواستار شفاف سازی نحوه محاسبه نرخ تسهیلات هستند.

وی ادامه داد: برخی از بنگاههای اقتصادی تسهیلات ارزی با ارز مرجع دریافت کردند ولی بر اساس ارز مبادلاتی مجبور به بازگشت شدند و این در حالیست که بر اساس مصوبه بانک مرکزی باید به ارز مرجع تسهیلات خود را بازپرداخت کنند.

رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان به ایجاد بنیادهای خیریه ایی در کشورهای توسعه یافته با هدف فقر زدایی از سوی فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: دولت می تواند از ظرفیت بنگاههای اقتصادی برای حل معضلات اجتماعی استفاده کند و هزینه های صورت گرفته از سوی این بنگاهها در این بخش را به عنوان مالیات پرداختی قبول کند.

مسوول کمیته امور گمرکی کمیسیون هم در این جلسه گفت: در موضوع 4 درصد مالیات علی الحساب گمرک و وزارت اقتصاد بر اساس نرخ معدل سود فروش، مالیات های علی الراس که 12 درصد است 4 درصد مالیات بر درآمد علی الراس را از صاحب کالا می گیرند بر این اساس که تعداد زیادی کارت های متفرقه و با منظورهای خاص در دست مردم وجود دارد که با آن واردات انجام داده و از بار مالیاتی آن فرار می کنند.

ایرج کاظمی تصریح کرد: این در حالی است که کمتر از 15 درصد واردات کشور با کارت های متفرقه است و بیش از 85 درصد با کارت های استاندارد واحدهای تولیدکننده شناسنامه دار انجام می شود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار