نشست سوگواره بصیرت عاشورایی صبح امروز با موضوع ویژه برنامه های محرم در استان کرمان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان گفت : مراسم های محرم امسال در بیش از 90 بقعه ، امام زاده و مسجد با حضور 150 روحانی و مبلغ دینی در سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این 150 هزارروحانی از استان قم به شهرستان های اطراف کرمان اعزام شدند افزود : هدف آگاه کردن مردم از مقام و منزلت امام حسین (ع)، اهداف حرکت و اقدامات ایشان و بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد : دوم محرم تجمع بزرگ عاشوراییان در 32 امام زاده و بقعه ، پنجم محرم مراسم شیرخوارگان در 23 بقعه و امام زاده ، ششم محرم مراسم عزاداری نوجوانان در 25 بقعه و امام زاده از ویژه برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان افزود : همایش بانوان زینبی نیز از جمله برنامه هایی است که 12 محرم با حضور بانوان در سراسر استان برگزار می شود.

وی به اهمیت برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت : روز تاسوعا و عاشورا مانند بازاری است که همه ی مردم را با هر مذهبی به اندازه ارادتشان در خود جای می دهد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار